Saturday, April 08, 2006

Babytæppet er i gang, vi når det nok...

Der er vist ingen tvivl mere, det ER blevet forår. Jeg vil dog vente et par uger med at fortælle datteren det, ellers står hun parat i sandaler og luftige sommerkjoler. Den manglende sans for praktisk påklædning har hun fra mig; jeg afskyr fodformede sko og anorakker. Og rygsække. Heldigvis har hun endnu ikke lært at fryse med anstand, så hun er ret nem at overtale til at trække i varmere og praktisk tøj. Så længe det nu varer ;o)

Dagen er fuld af lys og energi; jeg vågnede klokken 6 og var helt udhvilet. Det plejer ellers at være omkring klokken 3 at jeg vågner, og det er tidligt nok på en hverdag. I dag listede jeg nedenunder og satte mig til at montere Durrow. Alle sømme er syet, jeg mangler at stoppe de sidste løse tråde ind hist og her, men jeg ville se den på først. Jeg havde en mistanke om at halsudskæringen var for nedringet for manden. Den sad virkelig godt; armlængden helt perfekt, tætsiddende og alligevel ikke - der er god elasticitet i 4-2 rib. Men halsudskæringen VAR for udringet. Sidste sweater havde samme problem og den endte som UFO i adskillige år. Det taler prisen på Durrow imod, 15 nøgler á 50 kr skal nok få den færdiggjort, og så er den i øvrigt ret flot. Jeg overvejer lige situationen lidt, forestiller mig noget med at lave en 4-2 rib der så tages ind til en 3-2 rib.....

Mens jeg ventede på at familien skulle vågne, startede jeg på babytæppet. Det tager jo ingen tid at hækle sådan en firkant, faktisk lige så lang tid som en uldvask ;o)
Jeg har lavet to forskellige varianter og der er mulighed for 6 forskellige. De er dejligt tunge og glatte, jeg elsker merciseret bomuld!

Dagen står i vaskehusets tegn: ungerne deporteres til farmor og farfar i et par dage og så skal der jo lige ordnes garderobe. Jeg tog mig også sammen til at få rokokokjolen vasket; jeg var så bange for at enten farven på pailletbåndene smittede af eller tyllen krøllede sammen eller.... men den er stadig smuk omend lidt krøllet.

Derudover sprudler jeg af energi og virkelyst, og det skal ikke brændes af på rengøring! Jeg synes noget trænger sig meget på: barnevognen skal lige rulles frem og ses efter: kan den bruges eller ender den som sæbekassebil? Pigebabytøjet skal vaskes og pakkes til min søster, der venter en pige med forventet ankomst en uge efter vores babydreng. Hans tøj må vente på at vi får bygget hans redeplads færdig.

Og så har jeg fået mod på at gå videre med mit ventetøj. Jeg kunne jo være i Dolphdragten (XS), så mon ikke også det går når jeg laver den i str M?

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tættere kan fætter og kusine da næsten ikke være på hinanden i alder, hva'? :o)
Jeg er enig i bomulds-glæden, det er jeg også blevet helt hooked på nu og kan næsten ikke slippe det igen, det er også rigtig dejligt at arbejde med.

3:17 PM  
Blogger strikkeforsker said...

Doooooooooooooooh det er snart paaske, det er derfor alle har ferie. Flotte firkanter, det bliver et soedt taeppe. Sikken en masse dejlig aktivitet, husk at slappe af ;-)

4:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

Din Dolphdragt skal ikke være helt magen til Magnus'?? ;o)

Spændende om fætter/kusine ankommer i den "rigtige" rækkefølge.

KH Tina

10:24 PM  

Post a Comment

<< Home