Sunday, April 02, 2006

Slaraffenland i Roskilde

var hvad jeg kom til igår. Mit første besøg hos en Stof og stil. Klunk sagde det, da min kæbe ramte gulvet. Man kunne jo nærmest ikke se stofferne for bare stofruller!
Min veninde sagde at man skulle have en vogn med (slæbe kæben efter hende) til at bakse rullerne hen til klippebordene. Hold da fast, hvor var der mange kvinder allerede klokken 10 og sorry, men man kunne altså allerede på parkeringspladsen se at det var kvindedomæne; cirka 75 % af bilerne holdt skævt i eller hen over mere end en bås :o) Det ser man altså ikke ved Silvan....

Jeg havde en liste så lang over ting jeg gerne ville se på stof til, men endte med "kun" at købe stof til mig (det er jo også mange meter....). Der var simpelthen for meget til at jeg kunne overskue det.


Det blev til (fra venstre mod højre) crinkle stof til en gennemknappet ventekjole, voile til en underkjole/løs natkjole, rose strækstof til gamacher, lysegrøn strækstof til en "Dolph-dragt" til mig, tyndt strækstof til en t-shirt - skulle egentligt have været til mavedelen på ventebukserne men var alligevel for blødt i det - og helt yderst, voile med sølvbroderi og pailetter til et par løse ventebukser. Og et lillebitte næsehorn....

Jeg starter fra højre, for stoffet er simpelthen for spændende, og så satser jeg på at være færdig med kjolen til de helt forrygende forårsdage sidst i april (optimismen blomstrer heromkring). Der er stof nok til at jeg også kan lave gamacher og kjole til Sofie. Smukt syn når vi kommer gående sammen, den lille pind og den store kugle, hehe...

Dolph-dragten glæder jeg mig rigtigt meget til, for jeg kan ikke klare ting der strammer. Når jeg kommer hjem fra arbejde, skal nederdele/strømpebukser krænges af og så duffer jeg rundt i mine store underbowser i Dolphdragten. Den tager mindre end en dag at lave, men dagens program står på oprydning i hulen. Rengøringen tager manden sig af :o)

Angående strømpebukser, for ind hele hule h......! Fisketorvets babybutik havde kun str S-M og der var bare dømt svømmehud mellem benene! I den næste babyshop havde de 3 forskellige typer, alle sorte (må gravide kun gå i sort? Jeg ville gerne have et par brune og et par hudfarvede.) Jeg sad på parkeringspladsen ved SuperMarco (italiensk delikatesse-biks ved siden af fisketorvet) og krængede mig i et par almindelige tynde...Nu er der ikke så meget plads på passagerforsædet, men på kom de, dog med den lille detalje at mine fingre gik igennem da jeg trak dem op over maven. Øv, øv og atter øv. Da jeg havde siddet lidt og beundret det sære mønster på underbenene, var det at jeg opdagede at skolopendbens-genet var slået godt igennem; det er helt ærligt lidt svært at barbere ben med så korte arme og så stor en mave ;o)

De andre par holdt heller ikke så længe, så nu står jeg så endnu en gang uden strumpfenhosen. Hvis nogen kender et sted med fancy strømpebukser til tykmavede i Københavns-området, så skriv endeligt!!!

5 Comments:

Blogger strikkeforsker said...

Hvad med dem, der sidder selv?
Wolford er dyrt men dejligt og uopslideligt. Ellers må du vel opstøve en ventehofteholder ;-)

Flot stoft, jeg tør ikke anskaffe en symaskine, for så bliver jeg stofmisbruger.
Tak for hilsnen, de skal afprøves.
Ulla

2:46 PM  
Blogger Linda said...

Nja, hvis man har smækre lår er det fint med selvsiddere, men jeg ender som mrs Michelin ;o)
Og kun 1 H&M i Københavnsområdet har ventetøj og der er ikke noget der minder om store strømpebukser :o(

6:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hej Linda.
Jeg fik et tip da jeg var gravid, som jeg synes jeg kan huske virkede. Man skal bare købe "alm" strømpebukser i str. ret stor og så vende numsedelen mod maven:-) Det var måske en hjælp.
Kh.
Marie-Louise

8:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hihihihihihi - den med Silvan var god!
Og mht stofbunken så kan jeg genkende det - kommer altid hjem med en bunke fyldt med drømme, men det bliver oftest ved drømmene.....nu jeg tænker over det var sidste bunkekøb faktisk også til en masse ventetøj jeg troede jeg skulle lave....Håber du har bedre held med færdiggørelsen.
KH Britt

8:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kære Linda

Størrelse XL med ekstra kile og uden hæl. Tages omvendt på. Fås i mange supermarkeder og koster langt mindre end de rigtige vente-strømpebukser.

12:50 PM  

Post a Comment

<< Home