Friday, March 17, 2006

Fnys!

Jeg har været en anelse træt de første par dage i uge, sådan nærmest hjernelammet, nul lys i pæren. Har bare siddet klinisk hjernedød med halsbrand og småbøvset med et strikketøj foran flimmeren. Vågnede brat op en aften, da statsministeren og forskningsmedisteren fremlagde deres planer for støtte til forskning og universiteter. Havde jeg sure opstød før, så stod flammerne da ud af gabet på mig! Værre blev det i dag da jeg var tvangsindlagt til at vente foran min søns skole fordi bilen ikke lige gad at starte, og derfor tændte for p1. Hvor forskningsmedisteren var i studiet. Her kunne jeg passende citere kaptajn Haddock og fremsige en hel masse ord, der begynder med f (som feks fladpander) eller s (skvadderhoveder)!!!

Vores forskning skal kunne konkurrere med udlandet, og det mener de herrer at vi klarer bedst ved hurtigere at uddanne flere forskere - godt nok ringere, men det her handler ikke om kvalitet men kvantitet. Og vores arbejde skal bedømmes (og belønnes) på antallet af publikationer - ikke deres kvalitet men kvantitet.

Helt ærligt!! Tag forskerbeskatningen fra fodboldspillerne, og giv de mange millioner det skæpper i statskassen til forskning -og nu vi er ved det, så ophæv ambassadeansattes immunitet og indkræv parkeringsbøderne, der i København vist løb op i 250.000 kr om måneden.... Trafikbøderne vil i øvrigt kun dække bunden i vores sparebøsse, det er meget, meget dyrt at lave frontforskning! Vi er i forvejen nede på knæ for at få støtte til løn og projekter, og der skal søges konstant for at være fremtidssikrede (vi taler om et år frem). Nu skal vi så også hoppe på tungen?!

Arrrgggg!!! Jeg skal spare jer for flere udgydelser, de er nok kun interessante for lidelsesfæller....Overvejer at pakke nellikerne og flytte til Sverige, hvis ikke det var fordi Nynne har sagt så mange kedelige ting om landet. Og så er der det med systembolaget....Hvad vil jeg helst, tigge om penge til forskningsstøtte eller tigge om endnu en flaske vin?

Hjernelammelsen har indtil videre resulteret i et færdigt tulipsjal:
strikket i Kid merino i farven strawberry soda (vandmelon pink) og Little Flowers i farven tulips, begge fra crystal palace yarns. Opskriften kan sørme findes her, nr 5. De fleste kan nok klare sig uden ;o)

Derudover er ryggen på herresweateren blevet færdig og jeg har slået op til ærmerne. Jeg ville egentligt strikke dem synkront, men løb sur i mønsteret; for en gang skyld har jeg hårdt brug for maskemarkørerne. Ellers plejer jeg bare at bruge dem for sjov og til pynt :o)
I morgen skal jeg til strik-in og satser på at nogle af damerne har medbragt varer....Kunne godt bruge en lille zebra eller en mariehøne..

2 Comments:

Blogger strikkeforsker said...

DIXI, men erstat Sverige med USA/Canada. Jeg må nok hellere min detaljerede mening uden for www ellers ryger jeg ind i problemer.... Kig forbi, jeg har masser af vin i kælderen ;-)
Ulla

12:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tak for dine malende beskrivelser -jeg elsker dem! Du har ret, de er blevet vanvittige på Borgen!
KH Julie
- hvis mand ville ønske, at hun sad gravid og storræbende foran tv'et.

7:10 AM  

Post a Comment

<< Home