Tuesday, March 28, 2006

7 års ulykke

Med en del klirren faldt spejlet på toilettet ned fra væggen imorges. Nogen havde nok fået et hjertetilfælde hvis det var sket i løbet af natten :o) Det var ellers klæbet op med cirka 15 stk dobbeltklæbende tape mere end foreskrevet, men altså ikke nok. Og nu sidder jeg og ærgrer mig over at jeg fornylig så et fint spejl et sted, men ikke kan huske hvor. Må nok hellere pløje mig igennem Isabellas og Nordhjem og hvad I nu ellers har linket til rundt omkring på bloggene, ærgerligt....

Det er blevet hverdag igen på godt og ondt efter weekendens gæstebud. Det mærkes ved at ungerne endnu engang har lagt sig med feber. Den ene kan sagtens passe sig selv, uanset om temperaturen ligger på 37.8 eller 40.5 mens den anden ikke er så syg men hele tiden "keder sig" og vil underholdes, uden dog at kunne fortælle hvordan - eller har tålmodigheden til det ret længe. Det her brugte hun et par timer på søndag eftermiddag: mit gamle fuzzyfelt, nøj hvor har jeg brugt mange timer på at lege med det. Det består af en masse filtstykker i alskens farver og former og en plade med noget højt luv. Slip fantasien løs!
Det er så opbrugt for idag...

Nu har jeg bænket dem foran en video så jeg lige får et mentalt pusterum. Jeg har luftet dem lidt, de blev slæbt med til garnforretningen.
Uha, hvor der da også var ufatteligt kedeligt, "kom nu mor" og "du har garn nok". Vi skulle have lidt mere garn til skjoldpadderne, for de er heftigt store med nål 4: Fie's pigepaddes skjold er 7 cm stor, så kroppen til Magnus's padde er jo nærmest en C-skål! Den turkise del var egentligt starten til hovedet, men der er ikke garn nok, så den ender nok som skjold til en padde til lillebabyen. Så må man jo købe mere garn :o)

Jeg kom også til at købe en masse Løve merciseret til et hæklet babytæppe. Det blev ikke så velovervejet i farverne pga føromtalte utålmodighed; den gule stikker for meget ud for mig, så vist hellere en mørkeblå eller mørklilla. Den lyserøde skal bruges til endnu en lille pigeskjoldpadde. Sidder lige og får lyst til at lave en lille slå-om trøje af det lyseblå, hm.... Må nok forbi igen en af dagene UDEN poder!
Check lige posen ud, er den ikke fin? Dem kan man få hos Olli garn i Valby Langgade.

Durrow kører derudaf, jeg er færdig med et ærme (christ, han har lange arme) og ryggen, halvvejs med forstykket og måske 15% med det andet ærme. Jeg skal sidde med mønsteret lige under næsen, for selvom jeg har fanget fidusen med at strengene fletter skiftevis over og under, så skal man sommetider flette over 2 baggrunds-vrmasker istedet for 1. Det har kostet lidt tilbagestrikning, når jeg har kørt videre på "fornemmelsen". Maskemarkørerne har også været en stor hjælp, dem værdsætter jeg nu en hel del :o)

1 Comments:

Blogger Jeanette Hegaard Hansen said...

Puha, syge unger igen. Det er ligesom man ikke orker det bare, ikk´?
Jeg tror da at den gule passer fint sammen med de andre farver, når først du kommer igang.....
Go´ bedring.
Kh Jeanette

7:46 AM  

Post a Comment

<< Home