Sunday, March 19, 2006

Selektiv dovenskab, hedder det vist

Det ligner næsten forår, med solen der skinner ind gennem....ahem...næh, det er bestemt for koldt til at gøre dem rene. Desuden er jeg vist også en lille smule udkørt ;o) Jeg tror, jeg har meget bedre af at sidde i sofaen, strikke lidt på ærmet til Durrow og lytte til Tudemaries strabadser.

Hvad er mon dette? Det er mit første og hidtil eneste forsøg udi kunsten at lave smykker på wire med sådan nogle klemmefiduser. Jeg kan godt lide små spinkle halskæder og havde lagt perlerne sirligt op, men jeg manglede det rigtige værktøj, så i mangel på bedre brugte jeg en bidetang. BIG MISTAKE! For da det gik allerbedst klemte jeg smykkewiren over. Miss Piggy krøllede helt sammen i ansigtet og skrabede det hele ned i et glas, og der har det så ligget i henved 4 år. Nu står jeg så og mangler et par maskemarkører, men der er ikke een klemmedims at finde. Hvorfor er der ikke døgnåbent i Pandurohobby?? En panduro 7-11? I nærmeste fremtid må jeg prøve igen og måske investere i det rigtige værktøj. Og så kan jeg passende reparere mit elskede perlearmbånd, der har ligget brak i lidt mere end et år.

Jeg var til strik-in igår i Vanløse hos Anita Bruno, og fik en masse inspiration. Rikke fra Nøddebo strikkede på "farmors sjal" i Kid Zeta; det var så smukt og sirligt strikket, så nu ved jeg hvad jeg skal bruge mit lyserøde mohair/silke garn til.

LiseLotte fra Stevns havde et nyt patchworkblad med, uha, pludselig rykkede det i et hengemt patchwork-gen - jeg MÅ lave et legetæppe som lillebabyen kan ligge på til vinter. Det trækker rimeligt meget på vores gulve. Måske de to store også kunne tænke sig at rulle sig i tæpper foran flimmeren....

Bente havde travlt med at lave en hæklet frø a la de her, Amigurumi hedder de. Jeg faldt pladask for skildpadderne og har købt opskriften, herregud, de sølle 30-50kr kan jeg godt unde designeren! Jeg har et svagt punkt for skjoldpadder, som de hedder hos os (Magnus 3 år: hvorfor hedder det skild? Det er jo et skjold?). Det var det første jeg forsøgte at hækle som lille pige. Det blev en meget, meget hullet skildpadde, men jeg syntes selv at den var fin. Mon ikke Fie lige kan bruge sådan en pink sag med pailletter?
Ellers har jeg også en plan om at lave skildpadden fra "Elefanten der fik en lang næse" i bordeaux, pink og guld til hende. Den er 50 cm i diameter, dejlig pude at sidde på!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Din søn siger Skjoldpadder og Tina's datter Stribra. Vi ender da med at få helt logiske navne til dyrene! Skønt!
KH Britt

8:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, lad os erstatte dyrenavnene med de (zoo)logiske.....;o)

Jeg har en gang været meget pædagogisk og forklaret min Rasmus, hvad et skaldyr var. Kort tid efter udbryder han så "Nå, så er en skildpadde et skaldyr). Jah...hvad siger man så??

Jeg er også ret vild med de hæklede dyr, men jeg er desværre ikke den helt store ørn med en hæklenål.

KH Tina

5:18 PM  

Post a Comment

<< Home