Wednesday, April 05, 2006

Sure løg....

Det var lige før at tårerne trillede. Jeg havde møjsommeligt målt på mønsteret til ventebukserne om de nu var vide nok over lårene, havde alligevel valgt str L for en sikkerheds skyld da mønsteret henviste til hoftemål før graviditet (nå ja, den er jo lidt svær at måle nu) og længden var afpasset efter den fine lille sølvbort på stoffet. Alt klippet med extra sømrum fordi jeg ville lave skjulte sømme. Jeg syede, strøg, vendte sømme på de to bukseben, og ville så lige checke om de nu virkelig også passede hen over lårene. Min mand storskreg af grin fordi jeg stod der i chic venteunderbuks, kæmpekuglemave, og med ét stofben. Men han stoppede brat da han så mine øjne - der manglede cirka 10 cm for at de to bagstykker ville kunne nå sammen. Det var næsten ikke til at bære. Her 2 dage senere kan jeg stadig ikke nærme mig en overvejelse af om der kan laves noget til Sofie ud af det, eller jeg bare skal sætte en tændstik til både Onion snitmønsteret og "buksen".

Det var bare så nederen, at jeg ikke havde lyst til at starte på nogle af de andre ting. Nu er de så heldigvis valgt blandt Alt Om Håndarbejde's snitmønstre, så jeg er ikke i tvivl om at det ikke er lavet til anorexi ramte eller balletpiger, men til ganske normalt byggede kvinder med lidt til den ene og den anden side - OG at der er indkluderet et par centimeter eller 20 ekstra til gravide.

Det er bare så svært lige at finde motivationen igen. Jeg er temmeligt gravid - højgravid når jeg ligger ned, og der er ikke meget energi at trække på. Jeg er tung og træt, kan ikke finde hvile om natten, der er ikke plads til mad og alt er så besværligt med den betonkugle foran. Jeg giver dig ret Helle, graviditet er stærkt opreklameret! Men jeg glæder mig til babyen :o)

Der er stadig godt 4 uger til at jeg kan gå på barsel. Jeg ender nok med at sove de 6 uger væk, og jeg havde ellers forestillet mig at jeg rigtigt skulle hygge og bygge rede - så for den, nu landede andeparret ude i havebassinet så det stod til alle sider! Da isen smeltede, måtte vi fiske en ret stor mængde døde guldfisk op. Bassinet ser totalt hærget ud, den tidligere ejer byggede det vist af badeværelsesfliser og de kan ikke tåle frost, som man kan se. Af indlysende årsager - og ikke kun de kosmetiske - blive bassinet gravet op til næste forår. Men hr og fru And er ikke så utilfredse med forholdene, nu er de kommet 2 gange dagligt i cirka en uges tid. De har vraltet grunden rundt og set på redeplads - de skulle bare vide hvor store kattene er her i området, for ikke at tale om ræven.

Når man nu ikke vil sy, må man jo ty til strikketøjet. Jeg er gået forsigtigt til værks, og det lader til at weekendens hvile hjalp; der har ikke været mere bøvl med håndleddet. Durrow er nu færdig, den skal lige monteres og have lavet halskant så følger fotoet. I stedet er jeg startet på et lille sjal i Kid Zeta (mohair og silke). Vintagestriks morgentrøje blev sendt i skammekrogen da jeg skulle starte på mønsteret, jeg kunne ikke klare skiftet mellem sweaterens pinde 4½ og trøjens pinde 3. Men jeg faldt lige over strikkeprøven og den er jo egentligt så sød, så...

ps - har ikke været omkring et supermarked, men den med de store numser foran i strømpebukserne skal da prøves :o)

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ingen tvivl: rituel afbrænding - der er for meget negativ energi i det. Og så havde du endda lavet fine sømme.....øøøvvvvvv....
Men herregud, Linda - du når det du når - det vigtigste er da at nyde den sidste ro før fødsel...
KH Britt

9:44 PM  
Blogger IF Stjernen said...

Åh, det er bare så PISSEIRRITERENDE!

Har selv smidt bukser gennem hele stuen i raserianfald over elendige mønstre :-(

Ang. strømpebukser, så gå i Bilka eller Tøj og Sko - de har Jackie (store størrelser). Jeg bruger dem selv - og kunne sågar passe dem da jeg var gravid :-)

Knus Britta

11:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det er altså bare for surt med det mønster. Det rammer dobbelt så hårdt, hvis man er en anelse træt af sin flodhestefacon og bare TRÆNGER til noget nyt/andet tøj. Man burde klage til Onion.....i øvrigt fuldstændig tåbeligt, man skal bruge en mål fra FØR, man blev gravid.

KH Tina

10:10 PM  

Post a Comment

<< Home