Monday, January 30, 2006

Små øer...

Måske jeg var lidt hurtig da jeg erklærede dagen for slut. For det var den bestemt ikke. Og jeg kan godt selv se det morsomme i det, ellers hørte I heller ikke om det ;o)

Min chokolade var dejlig. Blød og rund på tungen, dejlig. Jeg sad foran flimmeren, uden strikketøj, og kiggede, med maven fuld af sødme og sparkende fusser. Belavede mig på at gå i seng. Bevæbnet med en jumbobog, på hollandsk for lige at højne kvaliteten, blafrende stearinlys og varmedunken under numsen.

Jeg havde lige lukket øjnene et sekund, da det første plask lød. Jeg var på benene inden jeg åbnede øjnene og inden det næste plask. Jep, lillemand kastede op, stående på dørtrinnet til sit værelse. Niagara falls med små pølsebåde strintede til alle sider, dør, vasketøjskurv. Da der kom en pause prøvede jeg at få ham lokket over mod badeværelset. Selvfølgelig satte han foden MIDT i suppen. Jeg reddede det lille badeværelsestæppe, fik vasket ham af, puttet ham i nyt nattøj og gelejdet UDENOM klatten. Hentede spand, hentede vandglas, hentede metervis af køkkenrulle og gav mig i kast. Han var helt væk.

Britt foreslog at jeg skulle samle på de små øer af lykke, der opstår. Lykken er at krybe tilbage i en varm seng efter at have skrabet bræk af fletkurven.

Klokken 3.30 overvejede jeg et lille nervesammenbrud: moar, skreg prinsessen. Hun sad op i sengen: jeg har det så mærkeligt....Hurtigere end nogen kan sige "spæk-og-bræk-med-skrin-og-spæk" havde jeg rullet det lyserøde uldne boucletæppe sammen, kastet et håndklæde på gulvet (så kan man sgu da bære det væk!) og sat en spand ovenpå. Lykken er ikke at skulle pille pølsestykker ud af et uldent gulvtæppe....

Og lykken er at slå vækkeuret fra for vi skal ingen steder idag.

Lykken er at sidde ligeså stille ved vinduet, med Enya eller Katie Melua strømmende blidt, varm jordbærthe og nusle ligeså stille med et broderi. Lykken er to unger, liggende tilfredse i hver sin seng med en tegneserie, eller lyttende til Barbie og svanesøen.

jeg må snart have samlet Micronesien...

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ååååååh nej, Linda! :o( Håber sandelig, det går bedre hos jer i dag! Det plager godt nok mange husstande for tiden, det dårligdomsværk med opkast og feber, nogle gange kan vinteren altså også blive FOR meget. GOD bedring til jer alle (for at passe de syge kræver også sit *s*)!

2:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

Glæder du dig ikke til at få nummer 3 at tørre op efter ? ;o)
Vi har også lige haft sådan en omgang - det er bare ik' sjovt. Og dyngerne af opkast-vasketøj bare hober sig op.
Godt, du snart får gemalen din hjem, så han kan kræse lidt om dig - det trænger du vist snart til. Eller bare det, man er to om tingene.

KH Tina

2:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jep - osse her har junior lavet klatter på gulvet i går. Skøøøøønt - så ja, der samles så sandelig på øer....micronesien er da ikke så tosset - der kunne jeg da godt drømme mig hen......
Tak for din skønne humor, Linda!!!!
;-) Britt

4:27 PM  
Blogger Anne said...

Øv da, håber "syndfloderne" er stoppet, og i nu bare bruger kræfter på at restituere! Vi har heldigvis, 7-9-13, ikke været ramt af sådan en omgang i umindelige tider, jeg må selv ofre ved bare snerten af bræklugt i luften.
Måske bliver det alligevel en udemærket dag, hvis de to nu kunne blive under dynen og hygge sig, så Fru Mor kunne smække benene op, og hvile sig i en halv time ;-))
God bedring til alle, der måtte trænge.
KH Anne

4:29 PM  

Post a Comment

<< Home