Tuesday, January 24, 2006

Garngramserens lykkelige dag

Voila, vi præsenterer: garngaver!! Det var nok det sjoveste ved min fødselsdag. Gaver fra familien har jeg altid lidt på fornemmelsen, det er for det meste noget jeg har omtalt. Men webstrik-fødselsdagsgruppen er noget helt andet. Vi kender slet ikke hinanden, selvom det føles anderledes når man læser med i bloggene, så er de jo en del af vennekredsen! Det var vildt spændende at pakke op.

Lisette havde pakket garnet ind i en typisk bagerkasse, uhm, sådan en medalje med flødeskum og en rød geleklat ovenpå kunne jeg da lige klare... Men indeni lå Alpacagarn i de smukkeste farver. Jeg er lige ved at have overbevist mig selv om at det skal blive til gå-i-byen luffer til mig selv. Har nemlig ikke nogen fine, kun sådan nogle grove nogen til cykelturen :o(

Fra Bettina et dejligt bundt Opal garn og man kan ikke se det, men det ligger ovenpå en guldgrube af opskrifter. Helt fantastisk og ufatteligt mange timers arbejde fra Bettina, tusind tusind tak! Der er rigtigt mange godbidder og især er der nogle helt uimodståelige pigetrøjer imellem, jeg håber min lillesøster nedkommer med en pige, hun har termin 4 dage efter mig. Af garnet pønser jeg på en lille raglan trøje, garnet har så fine og sarte farver at det vil passe fint til en lille babydreng.

Fra Helle fik jeg 3 ngl "rystegarn" i dejlige vandfarver (og lilla, min yndlingsfarve), og det er samme type jeg brugte til Sofies Flora. Man kan lave rystesjaler af det, som feks dette, se garn og modeller. Men jeg tror det skal strikkes sammen med noget uldgarn, har endnu ingen ideer. Jeg producerer enorme mængder af statisk elektricitet (friktion?), og min arbejdsplads har et meget tørt indeklima. Så iført en smule syntetisk (nylonstrømper feks) gnitrer jeg, mit ellers flad-jernsglattede hår står ud som hos Madam Mim og alle fnullermænd hægter sig på mig. Måske jeg bare skal have sådan en lyn-aflederflap hængende efter mig :o)

Til sidst, fra Lene Lind, regnbuemohair og en hjemmelavet broche. Jeg strikkede fluks et tørklæde for at have noget at vise brochen frem på, her i nærbillede:
Er den ikke flot? Stor respekt, for jeg har prøvet at bakse en sølvtråd om til juletræsfacon - og det var altså ret svært!


Tusind tak til pigerne fra fødselsdagsgruppen!


Jeg vil gerne igang med en trøje af mit urugarn, og havde først en AOH i tankerne, men endte så med sukkertrøjen. Kom faktisk så langt som til at lave strikkeprøven (og allerede dér var der fejl i opskriften), og var ikke helt utilfreds med resultatet. Men så lånte jeg "Vintagestrik og fashion" på biblioteket. Og forelskede mig fluks i denne gyseligt grønne sag. Det var jo liiige sådan en jeg ikke vidste at jeg gik og savnede! Så nu går jeg igang med endnu en strikkeprøve :o)
Fed bog i øvrigt, en del sære ting, men også en del fine ting.

4 Comments:

Blogger strikkeforsker said...

Mums, hvor ser det lækkert ud. Både jern og fibertilskud, det må blive en superbaby.
MI har imponeret mig adskillige gange, men fejl i strikkeprøven er nu den bedste... Jeg er igang med 1937 (sukkertrøjeklon) og har endnu ikke fundet fejl. Men på den anden side, så er jeg ikke nået til ærmerne ;-)
Ulla

8:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

Heldige kartoffel - det er gode gaver - og så en af de de
r flotte Lene-Lind-brocher. Wuaw!
Den der vintage-bog har jeg bladret kort ved boghandelen - fik umiddelbart samme indtryk - skal granskes nærmere, når jeg får den hjem fra biblioteket.
KH Britt

10:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jeg er også meget "la-la" angående den bog - det er lidt "anderledes" modeller, men jeg kan fornemme, de måske vinder ved nærmere bekendtskab.

10:16 AM  
Blogger IF Stjernen said...

Lækre garngave du der har fået! Glæd dig til alpakkaen, den der SÅ dejlig at strikke med. Er lige startet på en cardigan til Rasmus i det.
Knus Britta

1:11 PM  

Post a Comment

<< Home