Sunday, January 29, 2006

Gid du var i Vaaalby og blev dér

Det var bedre for mig, og for ungerne og dig....

Nøj, hvor er jeg traaat....Sådan inde i mit hovede, af at holde styr på tropperne, ordne vasketøj, lave mad, stå tidligt op. Det hjælper på energien i weekenden, når man ikke behøver at halse afsted førend kroppen er stået op. Hvor jeg dog ikke misunder de enlige mødre. Nu er jeg tilfældigvis også gift med min bedste ven og jeg savner hans selskab, både om morgenen når vi to B-mennesker skal stå op og kan skubbe på hinanden, men også om aftenen når der skal laves mad. Mad er sjovere at lave sammen med ham. Og sjovest når vi småsludrer og griner over et glas rødvin. Om 4 dage kommer han hjem....Det fejrede vi lige med amerikanske pandekager til morgenmad - vi kunne ikke klare mere end 2 hver, så var kvalmegrænsen nået!


I fredags tog jeg lidt tidligere fri fra arbejde, fordi jeg gerne ville på posthuset og hente pakker mm. Man kan undre sig over at deres åbningstider på ingen måde afspejler vores arbejdstider - hvorfor holder de ikke åbent 6.30 en eller to dage, og åbent til 21 et par andre?? Hvorfor skal vi partout alle sammen bankes ind lørdag mellem 10 og 12.30?? Hvorfor er der 4 kasser, når der kun er 2 kassedamer????? (Og hvorfor er der kun 19 æbleskiver i posen med 20, fra Superbest?)

Bagefter tog jeg ind til byen for at bytte julegaver/fødselsdagsgaver. Nu kommer det vilde: jeg vovede mig ind i både Strikkeboden og Uldstedet! Jeg har aldrig haft mulighed for at gå derned tidligere, familien er ikke så forstående for det tidskrævende i garngramsning. Hold da op hvor har Uldstedet noget lækkert garn! jeg har altid troet at Tvinni var sådan noget kradsegarn, men det var jo lækkert og sikke en masse farver! Og fine knapper til børnetrøjer - jeg tror det er de samme Britt henviste til. Jeg kom ganske billigt derfra med lidt alpacca, og to garntyper til afprøvning til et hemmeligt projekt. Jeg øjnede en prisseddel for kid silk haze, men kunne ikke finde det, ville ellers gerne lige have nulret det lidt....Desværre nærmede tiden sig for afhentning på fritidshjemmet, og mine ben var lidt trætte af at slæbe rundt på mig. Men der var meget garn der skal ses nærmere på derinde en dag uden børn og forpligtelser. Og sommerfuglen skal jeg da også omkring en dag.

Det har ellers været en dejlig garnuge: jeg købte også de 2 lyseblå bdt heavy fra Knittywoman, aldrig har jeg haft så meget lyseblåt garn før ;o) Og to bdt pink berries, åh hvor er de flotte...
Jeg venter stadig på mit tulipssjal, men foråret lader jo også vente på sig.

Strikkepindene har nu ikke knitret så meget i denne uge; istedet bruger jeg tiden på at sy pailetter og perler fast på denne bluse, som jeg købte i efterårsferien. Nå, kækt billede - pæn dug, ikke? Perlerne er så sjusket syet på, så istedet for at vente på at de rasler af én for én, tager jeg dem i opløbet. Nu mangler jeg kun 3 buer :o) Overvejer om jeg skal tage knapperne også, der er bare ikke noget mere irriterende end den tråd, der stikker ud, og man ved bare at det er lige om lidt den falder af - men syr man den på? Nej, man vikler forhåbningsfuldt tråden rundt om knappen (og håber at ungerne ikke liiiiige får lyst til at trække i den...)

En anden dejlig shoppetime havde jeg igår - der var 50% rabat på ALT i stof2000 på strøget. Desværre var der rigtigt mange mennesker derinde (de har også åbent i dag 10-17), og min tid var knap (hehe), så jeg måtte gå målrettet til værks og stille mig i køen. Jeg skal lave en rokokokjole til Sofie efter et mønster fra IngeLise. Dog har jeg skelet til Fru Schwartz's smukke kjoler (se galleri-sy), og valgt små roser til fletværket, istedet for de giga-boller der er på originalen. Satinstof, pailletter, tråd, roser, bånd, lynlås: 165 kr...
Meget billigt!

Så skal jeg have bakset en paryk sammen til damen, mja. Hvudden det? Tænkte lidt på gavebånd af den brede slags. Eller måske jeg skulle gå efter mohairtilbuddet i Samvirke, det bliver bare lidt svært at lave slangekrøller af....Nogen gode forslag??

I eftermiddag tager vi i biografen og ser Narnia - desværre er den på engelsk, så der skal oversættes for Fie-musen. Håber der kun er børn med voksne i følgeskab derinde, voksne uden børn er totalt uforstående for småmumlen og medlevende gråd.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vel igennem din roman spørger du om hår - kunne man ikke bare foreslå at købe noget? I stedet for at bruge 3 gange så lang tid, som det i pris vs. arbejdsløn behøver koste, var det måske alt i alt det bedste i længden... (eller "forstår jeg bare heller ikke noget som helst?" *fnis*)

11:56 AM  
Blogger strikkeforsker said...

Jeg sad igår og brokkede mig over danske butikkers åbningstider samt de horrible priser og ringe udvalg ;-) Mit US supermarked er åbent min. 6-24, dog 6-20 om søndagen. Sjovt nok er der aldrig megakø eller proppet. Tilgengæld arbejder halvdelen af den lokale high school der om aftenen. Posthuset er åbent 7.30-17.00, så man kan f.eks. nå forbi før arbejde (ellers er der jo både det og bank på campus) :-)

Garnkøb på egne hånd er en luksus:-)

Inspireret af dit indlæg bliver det amerikanske pandekager med canadisk ahornsirup til morgenmad.

3:55 PM  
Blogger Lene Lind said...

Jeg HAR syet en paryk - ENGANG. Det var til en ellers hylende morsomt improviseret teaterforestilling i forbindelse med min mors runde fødselsdag, men den må du få en anden gang! Det tog dælen'dulme lang tid at sy den paryk. Fremgangsmåden var følgende: Klip et stykke strikstof, som man bruger det til ærmekanter på sweatshirts. Sy skrå kanter på to sider foroven, så den er lukket og får hovedfacon. Påsæt på bedste rya-manér pelsgarn (mit var orange - skuespilleren med parykken skulle nemlig forestille min mor, der har haft en del håfarvningskiks i løbet af tiden *fnis*). Set i bakspejlet havde det sikkert gavnet projektet, hvis jeg havde valgt hudfarvet strikstof istedet for råhvidt, så kunne jeg nemlig også have lavet noget færre rya-sting og det havde stadig været naturtro, da min mors hårpragt også har lidt en del af de kiksede frisørbesøg *endnu mere fnis*. Men parykken er så stabil at den er overgået i historien såvel fysisk (ungernes udklædningskiste) som også psykisk(hun bærer stadig nag)!
God fornøjelse med det - der er nu ikke noget som en effekt man har brugt urimeligt og forinden uforudsigeligt meget tid på.

5:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

Åååååh, ja - garngramsning de steder er bare dejligt - og det sker aaaaaaalt for sjældent.
Skal vi ikke samle underskrifter eller et eller andet for at få de posthuse til at blive mere forbrugervenlige!! Jeg er ved at være GODT træt at både åbningstider og så køerne når de endelig har åbent. Og her i huset købes der mere og mere på internettet......så er det lidt svært at komme udenom.
KH Britt
Der også har pink berries på loftet - skøøøøønt!

9:46 PM  

Post a Comment

<< Home