Tuesday, January 17, 2006

Købte to, købte ti,

købte tu, købte li; købte tulipaner - flere end han aner (fnisefnise).

Tusind tak for de mange søde kommentarer til mit sidste indlæg. Jeg har normalt ikke de store problemer med mit selvværd, men sommetider knækker tråden. Så er det godt at det alligevel ikke stikker dybere end at noget pænt at kigge på hjælper, hvadenten det er en selv, eller en ting. Der er bestilt tid ved frisøren, imorgen skal "vi" scannes og der er indkøbt tulipaner. Min mand synes det er lidt sjovt at man kan blive u-deprimeret af at få klippet sit hår og få blomster. Nu har han så heller ikke så meget hår selv, så det er måske forståeligt :o)

Og så mente han også at der nok skulle flere tulipaner til for at dække mig. Så jeg tog ham på ordet: da han vendte ryggen til for et par minutter siden, bestilte jeg da fluks dette kit i den viste farve, tulips. Foråret er lige om hjørnet, yes!

For en god ordens skyld skal jeg måske lige nævne at vi ikke har millimeterdemokrati hjemme hos os, heller ikke på den økonomiske side. Vi lavede et gigastorkøb igår for at jeg ikke skal slæbe tunge ting mens manden er i USA, nu er der kun frisk frugt og grønt - og 12 liter mælk - der skal indsamles på ugebasis. En lille scene udspillede sig, mens vi stod og vendte og drejede tandbørster (med eller uden dims til at børste tunge med? extra flexibel? Vinduespudsedimser?): mand, kone, vogn med 1 stk utidigt barn + 1 stk fritløbende utidigt barn. Konen samler 3 pk bind sammen og hælder i vognen, manden udbryder: "55 kr?! Så må jeg i hvert fald også finde noget til 55 kr!" Vi stod ikke helt tæt nok på til at høre hendes svar, men jeg håber da at hun tilbød at han overtog den månedlige tjans. Og for nu lige at se positivt på livet: det slipper jeg sgisme da for i rigtigt lang tid :o)

Nu hober der sig færdige ting op på matriklen efter at jeg købte flere stoppenåle. Sofies vintersæt er kun delvist taget i brug, og der skal nogle snore i hatten for de dersens ørelapper flaprer lidt fjollet. Den blev lidt lille idet, men hvad, den tog ikke så lang tid at lave. Til gengæld tog det en del timer at sy pailletter på, men hun synes altså at den er så fin. Så var det jo tiden værd.

Og her et preview af uru-lace garnet som det ser ud i dobbelt garn. Jeg er ikke helt tilfreds med udseendet, jeg synes det melerede kommer bedre til sit udtryk når det strikkes i enkelt garn og glatstrik. Så det bliver vist en sukkertrøje istedet (se feks Strikke-Janes) Men så bliver jeg vist nødt til at finde noget andet garn til denne trøje, for nu er jeg ligesom blevet hooked på den. Tykt bomuld skal det være.

Næste indlæg: fibergaverne fra den 13 januar!!

3 Comments:

Blogger strikke_jane said...

Altså lidt sjovt, med den viste råhvide trøje. Det er en gammel opskrift, men jeg sad med den i hånden for nogen dage siden og tænkte, at den skulle jeg altså snart ha' lavet. Det er en rigtig hyggetrøje. Kan specielt godt li' slidserne i siden.

4:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sådan, Linda - du ligefrem bobler.
Den der AOH havde jeg da fremme lige med det samme i sidste post - og den er da dejlig. Jeg tror faktisk også at tyk bomuld (eller måske endda bomuld/acryl) vil være super til den.
KH Britt

8:48 PM  
Blogger Anne said...

Der er ikke den ting en kæmpe buket ikke hjælper på, farverne, den sprøde knasen af de friske blade, og så det der med at kunne gå forbi og lige rette lidt på vasen og indsnuse duften, uhm!
Et strikkekit oveni hjælper selvfølgelig også ;-))

God tur til scanning!
KH Anne

3:56 PM  

Post a Comment

<< Home