Sunday, January 22, 2006

Mothers little helper.

Oh happy day....

Jeg vågnede imorges og tænkte: I dag skal det være. Der skal gøres rent! Magnus ude af huset (overnattende hos en ven og medbringende husets eneste tube tandpasta, hrmpf!) og Sofie foran "Hjælp, jeg er en fisk" - who could ask for more? Altså ud over et par hjælpende hænder og lidt høj musik. Men som en hvid tornado klarede jeg lige badeværelse, toilet, soveværelse, trappeopgang, entre (incl gulvvask!), stue, spisestue, køkken, kælderbiblioteket, 2 stks børneværelser og til sidst det store børnelegeværelse - altså efter at ungerne havde skovlet 15 kg lego op. Mors sug er ubarmhjertigt (men hendes hjerte bløder alligevel over og så sorteres posens indhold på en vindstille dag).

Og alt uldtøj/silke/skånevask blev klaret, et helt stativ fuldt. 2 akvarier blev rengjort, 1 stk kanin-marsvinebur (vi slap ikke af med dem. Her mangler jeg en hel masse bandeords-pictogrammer). Og bagte to kager.

Og fik startet på URO-stakken - som I ser er den høj.

Hvad er konen på????

Ja...det er lille, rundt og brunt. Ferromax. Rettelse: jeg blander to navne sammen, det er stærk jern fra supermarkedet, den sædvanlige 2 farvede beholder (livol?) Googlede lige Ferromax og fik noget om tilskud til heste og greyhounds frem. Følte derfor en vis trang til at rette!!! Jeg startede torsdag aften og indtil videre ser det ud til at alt bliver optaget (DONT VISUALIZE!). Man kunne sige sig selv at når jeg har droppet 2 af de vigtigste kilder til jern, nemlig chokolade og rødvin, så må der opstå et underskud. Hvorfor dælen har jeg ikke taget dem noget før...

Hvor fedt at have al den energi! At gøre huset rent alene føles ellers normalt som en plage. I Holland tillod vi os den luksus at have en rengøringshjælp. Hun var sort i mere end én forstand, talte lidt engelsk udover ghanesisk, meget sød, men ikke specielt god til at gøre rent. Hun startede altid i køkkenet, plaskede med en masse vand, og gnubbede til vores gasblus skinnede som sølv. Herefter tog hun gæstetoilettet (en lille hollandsk specialitet: der er IKKE varmt vand på gæstetoiletter), startede støvsugeren og støvsugede udenom alle møblerne. Ikke under dem. Udenom. Måske mente hun at forfædrene boede derunder (og her tænker jeg på mumitroldene). Men der var bestemt ingen grund til at ligge og feje klodser og kugler ud dagen før, de lå der stadig efter hendes besøg.

Så bar hun støvsugeren op på førstesalen, skurede vores badeværelse og der var hun virkelig grundig. Derpå dappede hun nedenunder og STORMPISSEDE for åben dør på gæstetoilettet. Det var ret underholdende at arbejde hjemme de dage :o)
Det at toiletterne og køkkengulvet var rent gjorde en kæmpe forskel, der var lige lidt mere overskud i weekenden. Vi kunne godt leve med et par gigant nullermænd, der kom tromlende; støvsugeren var da lige til at gå til!

På et tidspunkt talte Magnus og jeg om hvorfor man ikke måtte sige nigger, og jeg forklarede ham om slaverne og deres forhold: jamen mor, vi har jo også en slave!?
Efter den dag insisterede min mand på at kalde vores rengøringsdame Missy - dog kun mellem os to.....


Og nu er jeg faktisk helt flad, så I må have et par billeder til gode. Der skal lægges tøj frem og lægges an til madpakker. Egentligt havde jeg forestillet mig at jeg skulle plamre lidt i et badekar med rosenolie mens jeg sippede lidt grøn the til. Det må også blive i morgen.

5 Comments:

Blogger IF Stjernen said...

Sådan nogle må jeg også ha' - hvor kan de købes?

Hold da op hvor vil der ske ting og sager her i huset hvis jeg havde dit enerigniveau!

KH Britta

12:23 AM  
Blogger Sanne B. said...

Okay, jeg er den der er skredet...., direkte ned efter Ferro-fiduser.
Du har glemt at skrive at du også liiiige nåede at scanne og maile kyllingestrik og capés til Sanne B. 1000 1000 tak.
Husk nu at passe på kroppen også, lillemand derinde bliver jo helt rundtosset af det tempo.
kh
Sanne B.

9:05 AM  
Blogger Susanne said...

Hold da helt k*** - tror da også jeg skal på hestekur :o) Huset ku' godt trænge til en omgang, som den du beskriver !! Det er så dejligt når det er ovre... håber du får en tur i badekarret !! Kh Susanne i Silkeborg

10:37 AM  
Blogger IF Stjernen said...

Jeg troede bare at du var et gammelt øg ;-D
Kom i tanke om at jeg havde nogle Jern C tilbage fra jeg var gravid - vil prøve om de virker lige så godt som din hestkur!
Knus Britta

6:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

Holy moses, Linda - jeg havde dælme ikke den samme energi under min sidste graviditet (trods gravitamin, hæmojern og hele baduljen). Imponerende!!
KH Britt

10:23 PM  

Post a Comment

<< Home