Sunday, January 29, 2006

Kaos-teori

Jeg har lært, at der altid er ligevægt i systemet. Jeg havde bare ikke tænkt på at det gjaldt sådan lokalt, indenfor en dag... Så når formiddagen er gået godt, ingen slagsmål og totalt overskud, jamen så kommer der da nok en anden dag hvor lokummet brænder. Men det skulle åbenbart opvejes i den anden ende af dagen.

Vi skulle have pizza til aften, det gik fint med at lave dem og hver pode sad ved en pc og spillede i fred og ro. Så skulle vi spise, og godt nok fik jeg ikke ordentligt fat i pizzaen da jeg gravede den ud af bagepladen, men Magnus kom spurtende til og fik givet mig endnu en grydelap, så jeg kunne få balance i systemet (og gravet den anden grydelap ud af pizzaen).

Men så var det at han kun spiste et stykke. Så er den gal, NuNu, vores egen lille støvsuger spiser ALT og MEGET af det. Den havde ondt i knolden...
Hm, tænkte moderen, for meget skærm, slik og pandekager og for lidt æble og frisk luft. Måske et lille bad? Jow da, det skulle han nok selv klare. Han tændte for hanen og kom ned i køkkenet igen. Småsludrede lidt, og gik så op igen. Men hov, han havde glemt at sætte bundproppen i, så der var damp i hele rummet og ingen bad. Den kom i - desværre for sent, det var finito-slut med det varme vand. Så han måtte have et svensk campingpladsbad, 20 sek varm vand for en 5'er, tjuhej! Og så p....koldt for resten. Han kom ind under dynen, men klaprede stadig tænder efter 10 min. Øretukanen viste 38 grader.

Nå ja, men søster skulle da ikke undvige sit bad. Under megen skrigen og skrålen fik vi måsen vasket, og sæben ud af håret igen. Men damen har det med ikke at ville rydde op, så da hun boardede sit kammer var der små legodimser på tæppet, man ikke ville træde på. Så hun skred i svinget og hamrede halsen ned i bordpladen. SKRIGE-HYLE-SKRIGE!!! Det kunne have været værre, hun kunne have grebet fat i stigereolen og væltet akvariet ud over det hele...

Mens hun snøftende iklædte sig nattøj og lovede at fjerne sit brugte tøj fra hele weekenden - og rydde sit lego op, så ville jeg da lige hygge lidt deroppe på førstesalen. Ro i systemet og god karma og sådan noget. Så jeg tændte et par fyrfadslys i fine små lygter. Og brændte 2 mm af min tommelfinger negl. Det lugter rigtigt ilde.

Og ved I hvad? Nu har jeg fortjent en plade kvadratisk, praktisk rittersport med cappucino. Slut-prut-finale for denne dag! Den erklæres hermed for afsluttet!!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Sådan en dag kender jeg godt....så har man i den grad fortjent en lille kvadratisk sag. Chokolade er SÅ god karma for sindet!
Jeg tror på begrebet "små øer" - det kan være af lykke, af orden, af harmoni - whatever man måtte ønske. Det ønskede fås nemlig ikke hele tiden, men i små øer. Og dem gælder det om at samle på.
KH Britt

9:50 PM  
Blogger Mette G. said...

Vel har du fortjent chokolade ovenpå sådan en omgang :-) Rigtig god fornøjelse med den.

10:35 PM  
Blogger Jeanette Hegaard Hansen said...

Måske det ikke var så sjovt mens det stod på *S*, men bagefter kan man vel grine lidt af det hele.
Håber så at du nød chokoladen, at den ikke var for gammel eller den forkerte variant var stoppet i den forkerte indpakning eler lign. *S*

Mon du faldt i søvn i stolen foran flimmeren?

9:29 AM  

Post a Comment

<< Home