Tuesday, January 31, 2006

Forårsfornemmelser

I dag samler jeg på store øer ;o)
Jeg er nemlig blevet ufatteligt forkølet, så jeg lavede kun det livsnødvendige på mit arbejde. På vejen hjem samlede jeg ind til mine næste øer: gaviscon, til at mildne den halsbrand, der får mig til at vågne med drageild ud af munden, wuuuuush!
Og batterier til Sofies Tamagotchi, der er gået død, oh, hun bliver så glad.

Nu har jeg siddet i 2 timer i en gylden solskinsstråle og nuslet med min nålemappe; jeg blev færdig med broderiet igår. Imens drypper det ned udenfor, det minder lidt om forår! Og tænk, nedenunder al sneen står der små spirer af forårsblomster. Jeg følte næsten trang til at bryde ud i Kaj Munks: Hvad var det dog der skete...hvis ikke det var fordi jeg nok vækkede samtlige tudser i haven af deres dvale med den her snotsprukne stemme.

Jeg er ganske godt tilfreds med resultatet. Det var vist egentligt til sådan en lavendelpude - jeg har ikke selv købt den ;o) Så skulle der jo indhold i, men hvor var de nyindkøbte stoppenåle nu blevet af?! Jeg tømte strikkekurven; der var nogle andre. Og da jeg rystede mit syskrin, hvad trillede så frem? Min ryanål, fra 4 klasse på Gammelgaardsskolen! Jeg erkender at man nok er lidt blød i bolden, når man kan blive så glad for at se sådan et relikvie. Den har jeg ikke lige lavet plads til, men nu ved jeg hvor den putter sig. Yderligere fandt jeg et par andre nåle som sammen med broderenålen nu sidder i min lille bog. Her foreviget med en anden kær ting, nemlig mine 3 for en tiger-nåle i glade farver. Dem kan jeg ikke have i fred for ungerne, de kan bruge lang tid på at sætte dem i farveskalaer og mønstre. Små glæder for næsten ingen penge....hvor er den sidste, tænker I måske? Den har jeg ikke åbnet endnu, mmmm, jomfruelige ubrugte nåle...vi har alle vores sære sider :o)

En anden af mine sære sider sidder inden i nålemappen: det der stykke pap, der sidder imellem strømpebukserne. Jeg MÅ gemme dem. Har rigtigt mange. Man kan jo nok bruge dem til noget en dag.....

Og de to brækhoveder? De har det godt! Et hurtigt forbipasserende tilfælde, jubi! Jeg slap for bræk i min seng - og på sengetøj i flertal. Jeg har dog ikke lige lyst til at checke hvor meget der gemmer sig under dørtrinnet, Mette. Jeg kan ikke lugte det, altså kan jeg godt lade som om at det ikke er der, bare lidt endnu ;o)

Og som så mange andre, har jeg en begynde-på-noget-større blokering. Til gengæld har jeg fået vanvittig meget lyst til at lave min lysegrønne mohair-paillet UFO færdig. Det må være foråret, der er på vej ;o)

8 Comments:

Blogger strikkeforsker said...

Er det gammelgaardsskolen i Åbyhøj?
Ulla

5:20 PM  
Blogger Linda said...

Nemlig ja - har du også gået der???

5:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hej du.
Jeg bliver nød til at komme med et halsbrands-tip. Jeg havde den VILDESTE halsbrand da jeg var gravid med mine to piger og jeg tror nærmest jeg prøvede samtlige mærker på markedet før jeg fandt FRUTIN fra new nordic. Det var noget der virkede så halsbranden var til at holde ud og det uden i sig selv at give kvalme(det skummer heller ikke så vildt som gaviscon)Jeg måtte bare lige af med det:-)
Kh
Marie-Louise, som også fornemmede lidt forårsstemning herhjemme.

5:48 PM  
Blogger strikkeforsker said...

This comment has been removed by a blog administrator.

5:59 PM  
Blogger strikkeforsker said...

Jep!

6:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hvor er den nuttet den nålepude - og nålene i alle farver har jeg også. Behøver man være barn for at synes det er sjovt at sætte dem i farveorden????? Jeg har dælme også samlet meget pap gennem tiden, men efter pladsen er blevet mere og mere trang i den lille hytte er det holdt op.....der skal jo være plads til garnet!
KH Britt

9:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

Uuuuuuuuurfh, Gavison!! Dem købte manden til mig i et (permanent?) anfald af manglende omtanke, de smager ForFærDeLigt! Jeg sværgede faktisk til nogle andre, som jeg ikke husker navnet på, men som skulle synkes hele med vand...så slap man for proppen i munden!
Godt at høre, alt er bedre hos jer. Jeg får næsten helt lyst til at lave en nålebog, hvis blot jeg vidste mere om, hvordan - for jeg har ret mange små, fine synåle.

10:29 PM  
Blogger Anne said...

Altså, du må lige sige til den dag, du finder på noget at bruge strømpebuksepappet til ;-))
Uha, halsbrandsbeskrivelsen førte mig lige tilbage til min graviditet med Amanda, det er altså hæsligt; nu er jeg jo ovre alt hvad der kunne minde om graviditet, men min svigermors opbagte sovs giver mig nu også halsbrand, så ind imellem mindes jeg...
Godt "brækkerne" har det bedre!!
KH Anne

3:09 PM  

Post a Comment

<< Home