Thursday, May 18, 2006

Pikant strik

Overspringshandlinger hører sig til, især når man er på barsel og ikke gider at lege hushjælp. Så selvom jeg havde alle intentioner om at lave Durrow færdig som det første efter babytæppet, ja så lå de dersens bomuldsrester og lokkede. Og de er jo til et godt formål: babys sengerand har et applikeret tog i "Per Arnoldi" farver. Hver togvogn har en lomme hvor der oprindeligt sad en lille passager. De er forlængst forsvundet/gennemgnavet, så ideen var at jeg ville lave nye små dyr til at sætte i. Jeg startede på en amigurumi ko, men da jeg havde hæklet en halv krop stoppede jeg. De bliver jo bittesmå! I hvert fald i det garn jeg har tiltænkt dem. Helt så små havde jeg ikke forestillet mig at de var, men søde er de nu stadig, så jeg vil improvisere dem lidt større.

I stedet kastede jeg mig så over fnyllerdyrene.
Det viste sig nu også at være noget værre fnidder, man starter ved skallen med 3 masker som man strikker i hestetømmestil, og så tager man 1 m ud på hver 4 pind. Samtidig med stopper man den ud og får den til at sno sig ved at strikkehæfte den udstoppede kalorius med på hver 4 pind. Det lignede jeg ved ikke hvad, så det lagde vi os lige ½-2 timer på, man tænker så godt når man sover ;o) og så stod det mig klart at selvfølgelig strikkede jeg da bare den, der ikke var rullet sammen og syede den sammen til sidst. Det har designeren garanteret også gjort, for - med al respekt - er det ikke den mest gennemtænkte opskrift.

I stedet for som opskriften dikterer, at lukke af efter skallen, for dernæst at slå samme antal masker op til et hovede som så skal syes på bagefter, fortsatte jeg på skallen med at lave en lille bise over 5 rækker, for at få den kant der også ses på opskriftes foto. Og så fortsatte jeg videre med at strikke hovedet og fylde ud.

Skallen blev noget større end jeg havde regnet med. Jeg havde regnet med en snoet skal på str med min håndflade, men den der lignede lidt en overhævet pizzasnegl når jeg viklede den sammen. Og så slog det mig: hvad er det dog jeg sidder her og strikker? En økologisk Dildo? (eller skal man bruge svanemærket garn for at være øko?) Jamen helt ærligt - det ligner den da! Uden at gå i detaljer om gemalens anatomi kan jeg tilføje at den er i en ganske naturtro størrelse!

Jeg må indrømme at jeg på det tidspunkt tvivlede på det passende i at give min uskyldige lille baby sådan en tingest at lege med. Men jeg fortsatte ufortrødent: der skulle laves 8 tentakler til snuden, måske det kunne tage det falloide look af tingesten. Det hjalp også lidt at der kom øjne på. Den er nemmest at holde i hvis den ikke er snoet op.

Jeg ved snart ikke.....

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Gud, hvor blev jeg lettet over, at du selv så "Den Skaldede Hævner", for jo, det lignede til forveksling UNDERVEJS!

Slutresultatet er da blevet ganske harmløst.....jeg har ihvertfald aldrig mødt 8 tentakler og 2 øjne presset ned i et par JBS ;-)

KH Julie

9:05 AM  
Blogger Vivian said...

Ha ha ha hi hi hi - pyha da jeg scrollede ned til billede 2!!

Vivian

9:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

Du kan jo prøve at hænge den i kalechen på barnevognen og så trille en tur i Netto og se, hvor mange der stod og glanede efter dig ;o))

Glæder mig til vi ses.

KH Tina

11:06 AM  
Anonymous Anonymous said...

Altså...ja. *fnis*
MEN med tentakler og øjen synes altså faktisk, det hele er så tilpas camoufleret, at det i hvert fald ikke er det første jeg tænker (før jeg bliver gjort opmærksom på det). Desuden er alle de tantakler jo - hvis de ikke er for lange - lige sådan nogen, de små unger godt ka' li' at gnave i, så det er godt, det er bomuld og at der er mange af dem. :o)
(jeg har selv overvejet at lave en lille pude med en masse vaske-mærker på i kanten - jeg kender ikke ét barn, der ikke har foretrukket bamsernes vaskemærker fremfor alt muligt andet. Emil har slidt to vaskemærker op på sin sovebamse)

11:07 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ha-ha- ha-ha. Hi-hi ho-ho. Nej hvor jeg grinede da jeg læste det og det blev altså ikke bedre af at læse div. kommentarer:-D Jeg ved snart ikke om det er en god ide med sådan en tingest...måske ser den mere harmløs ud i virkeligheden? Eller også i en anden farve? Uh. Det lyder ærlig talt lidt uhyggeligt med Julies komentar om JBS og indhold, med tentakler og øjne.

12:35 PM  
Blogger strikkeforsker said...

ROFL!
Dagens grin, måske farven bliver virkelig den dag, de får gensplejset en mand med fotosyntese ;-)
Så længe du ikke strikke den her:
http://knitty.com/ISSUEwinter04/PATTwomb.html
og hænger den op ved siden af bliver du ikke meldt til børneværnet... Sorry, overtræt og useriøs dag hos strikkeforskeren :-)

8:13 PM  

Post a Comment

<< Home