Sunday, April 23, 2006

Nyt fra strikkefronten

Durrow ligger stadig brak; jeg er lidt i tvivl om jeg ikke bør pille halsudskæringen på forstykket op og starte indtagningerne senere. På den anden side skal manden også kunne få knolden igennem trøjen. Det går nok ikke at lave knapper i siden ligesom på babytrøjer :o)

Det hæklede babytæppe er nu på 30 felter, og nu er det ligesom ikke helt så sjovt mere. I starten var det vældigt tilfredsstillende sådan at hækle en lap, stoppe enderne ind og gå igang med den næste. Da jeg nåede 18, måtte jeg lægge strategien om: nu lavede jeg først to forskelligt farvede midter, og arbejdede mig udad skiftevis på den ene og den anden. Hvad man ikke kan finde på for at få det sjovt (zzzznork). Nu laver jeg 6 stk inden jeg monterer. Og der mangler stadig 18.... måske jeg skulle begynde at sy dem sammen i baner, bare for at gøre det lidt mere spændende. Gaaaaab.

Det lyserøde silkemohairsjal griber jeg så til når strikketrangen kommer over mig, og ih hvor er det smukt og åh hvor går det langsomt når man vil gøre det sirligt. Så jeg satte lige pindene igang med et par glitterdiscostrømper til Sofie, hun er så glad for sine mariehønsesokker så hun må have et par hyggesokker mere. Jeg kender ingen, der kan nyde søndagformiddage som hende, iført natkjole (helst den moster Rikke har syet) og natsokker, og her på det sidste også iført en pink bøllehat.

Til en afveksling driller min mummidragt mig. Symaskinen bestemte sig for at æde tråden, ændre sømlængde til cirka 1/100 mm eller kludre i undertrøjen cirka 101 gange i stikningen af halsudskæringen, så den bølger i bakkedal, VRÆÆÆÆL! Mit temperament ligger umådeligt tæt på tudepunktet i øjeblikket, så det var godt at min store saks ikke lå i nærheden. I dag har jeg nøje gennemtænkt projektet og bestemt mig for at klippe syningen af og lave en ny med en smal ribkant istedet. Det må så blive i næste weekend. Jeg ville ellers mægtigt gerne igang med kjolen og gamacherne, men med den succesrate jeg pt kører med, tager jeg det en ting ad gangen.

Dagen er gået med oprydning på lillepigens værelse - når musen er ude sætter mutter kat ind og frasorterer "bras" i form af mcDonalds junk - og rotering af møbler. Nu har jeg så scoret babydrengens pusleplads (hendes kommode), så mangler vi bare at lave et nyt skab til hende. Som om man ikke har projekter nok igang i forvejen....

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det er bare SÅ irriterende, når man kommer ind i en periode, hvor alt går galt (eller i hvert fald kommer til at se anderledes ud end forventet). Håber du får nået det hele, inden lillebror melder sin ankomst.

KH Tina

9:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

Lige præcis derfor jeg er så stor beundrer af jer babytæppestrikkere!
Mht hals på Dorrow så har jeg faktisk for nyligt (i Loop-D-Loop) set en herresweater, der havde en slids i den ene raglan-søm - som var lukket med en af de der lukkere af læder og metal - aner ikke hvad de hedder, men det så herre-sejt ud.
KH Britt
...min søns værelse trænger også snart til sådan en runde.....

9:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nu Britt nævner det med lukning i en raglan (jeg kender ikke Durrows udseende), så kan man jo også sætte en lynlås i sådan en raglanindtagning.

10:15 PM  

Post a Comment

<< Home