Thursday, May 11, 2006

En hel dag for mig selv?!

Udenfor, blomstrende træer i både for og baghave. I dag kommer det lille drivhus og jeg har været ude og glane op ad vejen. Ikke fordi jeg glæder mig (det skal jo samles først), men fordi københavns vejvæsen til formiddag har dumpet et gigantlæs grus i den ene side af vores smalle vej. De har selvfølgelig ikke adviceret beboerne på stykkket først - så den anden side af vejen er blokeret af parkerede biler.
En skam man ikke har lillemanden hjemme, han havde nok lige været vaks med en skovl :o) Vi afventer situationen.

Indenfor: hører jeg karmamusik. Lige i øjeblikket har jeg et flip med CV Jørgensen og Sjælland. Jeg er godt klar over at den kører sådan liiiige i overkanten af ofte - nu da Magnus kan teksterne udenad, og gerne vil vide hvem en næste er?

Dagens dont er maling af skab. Skufferne er for tunge for mig at slæbe ned ad trapperne, så de er røget op på Ikea kasserne til en gang rulning. Kommer lige i tanke om at jeg glemte at pudse kanten på frontpladen jeg lige har malet. Nå, kan nok godt reddes endnu. Bagerst i billedet ses hele Sofies løse inventar, vi valgte at tømme HELE rummet. Hvor har hun meget tingeltangel... I det nye skab bliver der plads til udklædningstøjet i en skuffe og de 30 barbier med tilbehør kan vist være i den anden. Hvor er jeg glad for at jeg ikke gik igang med brudekjoler til dem alle, som hun ellers bestilte. I øjeblikket værdiger hun dem ikke et blik!
Der skal også males lidt i resten af værelset; nogen har sat beskidte fusser på væggen ved sengen. Sofie påstår det ikke er hende ;o)

Mens lågerne tørrer, klipper jeg stof til en gennemknappet vente/barselskjole. Jeg har ingen sommerkjoler til ammeperioden, så den kan også bruges efter fødslen med en barmhjertig god vidde henover maven. Jeg måtte lige redigere lidt i mønsteret, nu da jeg er nemmere at hoppe over end at gå udenom (-10-15 cm klippes af forneden). Maven fylder godt til, 113 cm rundt om. Jeg havde rent glemt den igår aftes da jeg strøg det usandsynligt levende stof. Svits, kanten af strygejernet ramte lige dér hvor blusen og bukserne IKKE mødtes. I dag er der et skæmmende rødt mærke :o/

Om lidt kan jeg male de sidste låger i baghaven, hvor solen endelig er kommet derom og kan varme op. Jeg er helt stoppet i hovedet, ikke af høfeber men kodylmegaforkølet. Om 14 dages tid går min høfeber sæson ind, og jeg imødeser den med gru. De antihistaminer jeg ellers bruger må ikke anvendes under graviditet og "erfaring savnes" under amning. Så den må stå på øjendråber og inhalator. Det tager desværre kun de ydre symptomer, hovedet der er fyldt med vådt vat i stedet for hjerne kan jeg ikke gøre noget ved. Jeg er nok ene om fromt at ønske afvekslende sommervejr, lad det pjaske ned bare engang imellem....Så kan jeg sidde ude i mit lille drivhus og strikke, hehe :o)

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Linda, du bliver ved med at ordne ting og sager - imponerende!
Men du er nu ikke den eneste, der ønsker afvekslende sommervejr - men dog helst regnen som aftenskylle til at rense luften inden næste dag. Og jeg har ikke engang høfeber!
KH,
Britt

1:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

jrzumzHvor meget jeg end har savnet solen, så indrømmer jeg gerne, at jeg ikke kunne leve med varme hele året! Jeg er indhentet af birkepollen og bliver mindet om, hvorfor jeg ikke sidder så meget ude i solen... Mine øjne ligner noget, der virkelig trænger til en kosmetisk øjenlågs-korrektion... Derudover sidder der en elefant på min brystkasse og gør min vejrtrækning lidt mere besværlig.. Ellers har jeg det godt! k.h. Mette

3:03 PM  
Blogger strikkeforsker said...

Karmamusik, genialt påfund.
Du må da vældig gerne overtage vejret herover, 12 C og udsigt til en seriøs omgang regnvejr.... Håber du får det bedre

5:45 PM  
Blogger strikkeforsker said...

Mig igen, vicuna er dyrt og prisen er rigtig. Dagens ord: jordegern :-)

1:28 PM  

Post a Comment

<< Home