Tuesday, May 09, 2006

Endelig on-line!

Det har altid virket lidt skræmmende på mig, hvordan man sådan bliver hægtet af omverdenen, når man i en ferie befinder sig i et andet land uden adgang til fjernsyn, radio eller læsbare aviser. Da vi boede i Holland holdt vi os ajour med situationen i Danmark via internettet og en daglig avis fortalte os hvad der var sket dagen før i Holland. Nyhederne på TV gik vi altid glip af, enten spiste vi eller der var gang i putte-i-seng seancen. Således hørte vi først om den store fyrværkerikatastrofe i Enschede, da vi sent på aftenen droppede ind på BBC for at høre den engelske kommentators syrlige bemærkninger til MelodiGrandPrix. Der blev henvist til at Holland ikke deltog i pointgivningen pga "ulykken". Det kan nok være at vi fik travlt med at bladre tilbage til de hollandske kanaler!

Denne weekend uden internet har næsten givet samme isolerede fornemmelse, selvom vi både har haft TV og avis. Ingen emails at checke, og værre endnu, ingen daglig blogdosis!! Stor var min overraskelse mandag, da jeg via mit arbejde kunne læse at Fru Schwartz og jeg ikke længere er synkrongravide; den lille Lærke valgte at lande 5-6 uger før tid.

Det gav stof til eftertanke.... Feks om at HOLDE barselsorlov et par dage om ugen ;o) Een ting er at jeg i denne varme har mere brug for at smække fødderne op og hvile en time eller to - her gik jeg rundt og troede at jeg ikke havde væske i fødderne, det var lige indtil jeg forsøgte at få havetræskoene på. HVEM HAR KRYMPET MINE SKO???? Men jeg er også træt, ikke stresset, bare træt-flad-udkørt, og så er mit input til forskningen ikke så meget værd, som hvis jeg liiige hvilede hoved og krop et par dage.

I dag har jeg således forsøgt at holde fri, haha, 1 stk barn til lægen og som tvært påhæng resten af dagen. Jubi....Jeg havde ellers planlagt besøg hos garnforretning, sandaler mangler jeg også og måske man også kunne nå posthuset? Nå, ikke. I morgen er der atter en dag.

Vi er ved at være færdige med byggeprojektet, ikke mere saven, nu kun finpudsning og maling. Det skal nok blive fint, og hvor vi dog glæder os til at få vores hjem tilbage fra denne umådeligt rodede og beskidte tilstand.

Jeg fik også lige pludselig lidt travlt med at lave noget sommerligt ventetøj; indtil videre er snitmønsteret klippet og så håber jeg på at få klippet stoffet imorgen. Små ryk, men det kommer da lidt længere!

Og her er mine lapper: jeg tør næsten ikke sy dem sammen - tænk hvis babydrengen så mener at det er tid for ham at komme ud! Det har jeg virkelig ikke tid til, jeg skal holde barselsorlov!

2 Comments:

Blogger Vivian said...

Jammen alzå! Velkommen tilbage :-)
Du må simpelthen speede op i afslapnings-processerne så du kan nå det inden den bette kommer - tænk hvis det at være tidligt på den viser sig at være en om sig gribende trend!!??

Tæppet bliver FLOT!

KH vivian

10:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sikke nogen fine lapper - Linda du syr dem da bare sammen bortset fra 1 eller 2! Hvis tæppet ikke er helt færdig kan bebs'en da ikke komme? Not?
KH Britt
...lidt uhyggeligt som vi er afhængige af det internet, ikk?
...og gør nu alvor af orloven - min den sidste kom 2½ uge før tid...

10:11 PM  

Post a Comment

<< Home