Sunday, May 14, 2006

Dagens sok

eller måske dagens suk?
Ja det er ikke fordi jeg strikker sokker enormt hurtigt, de bliver bare vist i en stime. I går var det Sofies discosokker, idag er det mine wild pink berries sokker - de blev faktisk færdige i morges :o) Sanne er jo kendt for at ville have sine HELT ens, men måtte affinde sig med et par uens. Sjovt nok er det den samme type garn....

Sanne havde også en teori om at Opal gjorde det med vilje, for at bringe os med de symmetriske krav ud af balance. Her har vi endnu et bidrag til denne tese: skafterne er HELT ens, men da jeg kom til hælen på den første sok, så var der en lille sammenføjning. Lidt skummelt, hvordan den hvid/blå stribede så brat gik over i den lyserøde. Men nu var jeg lige midt i hælen, som jeg altid gruer for, og som egentlig ikke er noget at være så ræd for. Det gør jo fantastisk hurtigt at lave den, og så er det lige et afbræk i det trivielle rundt-og-rundt-og-rundt strik. I hvert fald syntes jeg ikke det var umagen værd at trævle frem/hen til et genkendeligt sted.

Ris til egen røv! For der var jo ikke sådan en sammenføjning på nøjagtigt samme sted. Og nu ligner sokkerne ikke hinanden. Nå, pyt. Dejlige og pæne er de alligevel :o) Nu overvejer jeg så om jeg skal strikke tigersokker til Magnus. Man er nødt til at have sådan et Zombie-projekt kørende ved siden af alt det andet (som er en Durrow min mage sender længselfulde blikke til, en babycardigan der bare skal monteres og et silkemohairsjal, der er til mine pertenlige øjeblikke - og ikke at forglemme de 48 lapper der skal syes sammen - uha, luk denne parentes af!)

Dagens andet færdige element er gamacherne, oh det er skønt med noget der når op over maven! Og når jeg engang har født (vi taler 30 dage, for alle ved da at man føder på den fastsatte dag), så nupper vi lige saksen og trimmer bugen en anelse. I dag et mere realistisk billede af "os" - gamacherne kan lige anes....

Man skulle altid lade sig fotografere i frøperspektiv, jeg blev da lige ½ meter længere og betydeligt tyndere. 18 kg (aarrg) cirka midt på, ja, jeg har lagt mig på Magnus vækstkurve , det eneste gode at sige om det er, at jeg ikke har et eneste strækmærke. Om 12 dage skal jeg til jordemoderen igen, så skønner de vægten (af ham!), evt bliver det til en scanning for at fastlægge babydrengens vægt mere præcist. Er han så stor som vi tror, bliver det måske en maj baby alligevel. Indtil da skal jeg lige have endnu en flaske gaviscon til at klare nætternes halsbrand: det er så den 4 flaske. Kan jeg få en 2-liters medalje???

Jeg er ved at klippe en A-forms kjole til Sofie af resterne fra ventekjolen, og der er også nok af gamachestoffet til et par til hende også. Lille spinkle pige....

Det er jo fedt at være på barsel, huset er helt stille, ungerne er ude på vejen og lege, manden er til fitness. Jeg tog min del af rengøringen igår: alt det fra 90 cm og op der kan støves af/vandes/ryddes op. Så samvittigheden er heeeelt fin, der skal syes og hygges. Mangler bare lige CV Jørgensen - er der nogen, der har gemt ham væk????

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jo, man føder da på terminsdato - jeg nåede det lige med 4 minutter igen ved Emil. :o) Farmand stod også og holdt øje med klokken, mens jeg skreg.

*knus* fra Bettina, der om præcist 4 timer har en 4-årig i huset

10:32 PM  

Post a Comment

<< Home