Tuesday, May 23, 2006

Panik før lukketid

Stakkels tullefant, den kan slet ikke gøre for det. Ikke alene har jeg lavet dens snabel for kort, jeg blev også lidt grebet af søndagens katastrofefilm og tog en gang for mange masker ud til hovedet. Så det stakkels dyr har også et lidt større hovede end tiltænkt....Men den er nuttet og elskelig. Den har fået en pose ris i maven, men er blevet lidt vel tung (vægtløftning for babyer) - jeg tror det skal ændres til 4 små poser i benene istedet.

Til orientering for de, der måske ikke kender krokodillen fra den grågrønne grumsede Limpopoflod, jeg referede til Kiplings "Hvordan elefanten fik sin lange snabel" - om elefanten, der gerne vil vide hvad krokodillen spiser til aftensmad (gæt engang). Den er lidt svær at læse op, for elefanten får ret så mange smæk. Det udtryk kendte mine børn ikke, men man plejer jo kun at få gode ting af sine forældre, så det var nok noget rart....

Fie spurgte inkvisitorisk imorges hvor den havde sovet - for den havde vel ikke bare ligget helt alene på sofaen? Øh bøh...Skyndte mig at fortælle at babydrengen allerede havde leget med den: jeg stillede den på gigakuglemaven og så rokkede den ellers frem og tilbage mens han flyttede rundt på sine fusser. Jeg skal have gang i een til i lysegul og hvid, den kan passende følge med Bette som barselsgave. Bettetrøjen må jeg snart starte på, for:

Jeg har fået hul på Durrowproblemet! Forstykket er trævlet op til halskanten, som skal hæves 10 pinde, og der er lavet papirsplan for alle indtagninger, så nu er det lige at gå til. Jeg har en ide om at der ikke må være flere ting igang end der kan være i strikketøjskurven. Når Durrow er ude af den, er der vel plads til en 5-6 andre projekter, hehe...

Men inden da skal jeg lige have panikket lidt: redebygningsfase 2 gik ind i aftes, da vi satte babysengen op. Hold fast for et skrummel....Vi er ikke ubetinget lykkelige selvom det var et kup. Sengen er smuk, lakeret kirsebærtræ, men hvad skete der lige med vores soveværelse; det ligner pludseligt et rumænsk børnehjem?! Jeg tænkte at et sengetøjsskift måske ville skabe lidt mere rolighed, men så kom nullermændene tordnende ud fra under sengen, UAK!!

Så strikketøjet må lige vente mens jeg lader hånt om kuglemave og bækkenløsning: på med Tina Dickow, frem med støveklud og støvsuger, tjuhej!!!

Opskriften på tullefanten er fra HP gruppen (løve garn): strik til de små nr 8 af Lene Holm Samsøe

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jeg synes nu altså at Tullefanten er noget så nuttet!
Og fedt at du har en plan for Durrow - så der kan blive plads til alle de nye projekter....
Pas nu på dig selv, frue!!
KH,
Britt

10:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

Se du bare at få afsluttet Durrow! Så lægger din mand sikkert heller ikke mærke til 5-6 nye projekter i kurven! Den er da skønt den tullefant! k.h. Mette

12:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hej,

Skøn Tullefant. Hyggeligt at træffe dig IRL i søndags, og sjovt at se hvad stolperne har udviklet sig til :-)

KH Jeantte

12:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

Altså, det er jo med Tullefanten lissom med spædbørn - det draaaager moderinstinkterne frem, når hovederne er forholdsmæssigt store i forhold til kroppen - resultat? NUTTET! :o)

1:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

Øj, hvor er den bare sød. Hvor har du købt mønstret - og er det på engelsk? Jeg er nenmlig ikke helt sikker på at jeg kan hækle på engelsk....
Charlotte

8:21 AM  

Post a Comment

<< Home