Monday, May 22, 2006

Blå mandag

Øv hvor er det en kedelig mandag. Stilheden larmer i hele huset og ekko'er i min knold. Måske et antiklimaks efter gårsdagens pludrende strik-in med pinde-veninderne hos SanneB. Måske jeg bare ikke er så god til at være alene. Måske jeg bare keder mig....

Der er ikke mere vasketøj. Ærteblomsterne skriger på at blive lukket ud i haven. Men ud over at det regner, er jeg ikke i stand til at ligge på og knæ og plante dem. Ellers havde jeg også ryddet bedene for skvalderkål. Kælderværelset med garn og syting trænger i den grad til oprydning, men jeg kan ikke svinge mig op til det. Jeg tog et smut i Silvan for at købe bogkasser til puslebordet, men kvaliteten var for ringe. Nu gider jeg heller ikke shoppe mere. Liden tue kan vælte stort læs ;o)

Gårsdagens strik-in medførte indkøb af garn til Bette - jeg bliver jo også snart moster - og garn til en bolero til Fie. Men! Ingen start af nyt førend Durrow og babytrøjen er helt færdige.

Jeg begyndte på tullefanten lørdag aften og fik lavet kroppen og noget af hovedet i går. Jeg var lidt træt, så jeg orkede ikke at flytte min krop hen efter målebåndet, derfor er snabelen blevet 1 hel cm kortere end i opskriften. Må nok hellere lave en krokodille fra den grågrønnegrumsede Limpopoflod til at rette op på det ;o) Og få tatoveret et målebånd på pegefingeren....

Jeg tror jeg vil lave mig en stor kop te, trække sokkerne på, putte med en krimi af en slags under dynen - og sætte vækkeuret til 10 i 3, hvis jeg nu skulle falde i søvn.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Helt klart antiklimaks efter gårsdagens pludren!!
Man skal da også have lov til at være lidt småsløv ind imellem - især med din mave på!! Så planen lyder godt!
KH,
Britt
Der glæder sig til at se den tatoverede finger....hihihihøhøhø

2:25 PM  
Blogger Sanne B. said...

Altså..., der er op til flere ting jeg ikke forstår hér:
1) "Der er ikke mere vasketøj" Kan man komme ud for det??
2) "Bogkasser til puslebordet" Nu får jeg mindreværdskomplekser, for mine børn kunne altså ikke læse da de kom ud (hæhæ)
3) "Intet start af nyt før X og X er færdige" (Yeah right!)
Når det er sagt så 1000 tak for i går - hyggeligt på den hyggeligste måde. Glæder mig til at se indholdet når han engang beslutter sig for at arrivere.
knusser
Sanne B.

2:44 PM  
Blogger strikkeforsker said...

Du har da allerede en tomme(ltot) på hænderne :-))
Tullefanten ser sød ud, en krokodille vil da være en god ide, men Jumbos rangle (org version) er nok ikke politisk korrekt at strikke...
Nyd stilheden, den er forsvundet førend du ved det.

2:45 PM  

Post a Comment

<< Home