Wednesday, May 24, 2006

Dunderklumpen

Nogen gange er det godt at stille sig tvivlende op, jeg syntes i hvert fald det var underligt at jordmodervikaren havde skrevet næste konsultation den 26/4, for det var jo den dag jeg sad der. Og den 26/5 er dagen efter Himmelfartstorsdag, så....det checkede jeg lige med sekretæren. Det viste sig at være idag.

Når moderen ser sådan ud (lidt tåget, så ser jeg knapt så bøvet ud), er babyen ikke et lille nips. Næh, der ligger cirka 3700 gram babydreng derinde, her 3 uger før termin. Skal vi ikke sige det er godt nu? I hvert fald har jeg fået en tid mandag til fødselslægesamtale, så "vi" kan blive enige om at jeg ikke skal gå over tiden eller ende med fibersprængninger i måsen og krykker igen.


En gang i næste uge ville passe mig helt fint, så kan vi måske nå at arrangere Magnus's fødselsdag. Lige nu tør jeg slet ikke invitere 15 drenge til fest: ja, ehm, vi skal føde nu, så hvis I lige gider at kyle kakaoen ned lidt hurtigere så vi kan komme afsted! Eller: Drenge! Drenge! Vi smutter lige et par timer, så I kan selv lige klare dart og luftgeværsskydekonkurrencen og grille pølser - og hvis I falder i haletudsebassinet, så skyl endelig munden godt, hejhej!

Pludselig fik jeg lidt travlt: der manglede jo stadig vitale dele af pusleudstyret, insektnet (det gamle revnede da vi satte det på), numsefad og en lille blå hue. Utroligt som man kan gå i selvsving over noget man synes er vigtigt, jamen, jeg var nok igennem samtlige 15 modeller mere end 2 gange førend jeg valgte en. Den er nok kun på den ene gang han bliver transporteret hjem, men jeg føler mig heeelt parat nu.

Så skal man bare sende afslappede signaler... så jeg har tilbragt et par timer foran DVD'en med "Lykkevej" og litervis af hyldeblomstsaft. Jeg blev godt nok nødt til at starte på et nyt tv-strikke-projekt: boleroen i Limone til Fie fra Amagerstrik. Hun har ikke set den eller brochen endnu, og jeg viser hende det heller ikke, for så står hun ved siden af og hepper ;o)
Durrow er for tung at sidde med, der skal jeg sidde ved spisebordet (som ovenfor, hvor jeg er parat til eftermiddagslur efter at have gjort rent og rent og rent). Jeg fik hævet halskant og skulderdelene tilfredsstillende, så nu er det bare at ribbe derudaf en 5-10 cm. Så er det jo næsten et færdigt projekt og så kan man godt starte på noget nyt :o)

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tak, jeg må straks forbi den nærmeste HP pusher!
Øj, 3700 gram? Har selv lige været ved jordemoderen i dag og ham jeg slæber rundt på skulle veje omkring 3350 gram. Vi har termin på tirsdag, så må tiden jo vise hvor stor han vokser sig inden han gider at komme ud.
Charlotte

5:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

Åååhh, Linda hvor jeg håber for dig at du snart slipper af med kæmpemaven (det er ellers den fineste fodbold der foran).
Det ku' ellers blive en af de virkelig mindeværdige fødselsdage, hvis.....
KH,
Britt

9:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jeg er sikker på, der er nogle drenge, der ville synes, det var fedt, hvis de liiiige skulle underholde sig selv et par timer ;o)
Hvor er det et herligt billede.....selvom jeg godt kan forstå, du er temmelig træt af det. Det lyder som om, der ikke er nogen af webstrik-junibørnene, der har lyst til at være junibørn...

KH Tina

9:51 PM  

Post a Comment

<< Home