Saturday, November 12, 2005

Zebraen znorker zaligt.

Jeg så mit liv passere revue for mine øjne - en nær døden oplevelse? Nej, jeg bladrede igennem 23 års alt om håndarbejde. Den bluse lavede jeg da jeg gik i 9'ende klasse. Oh den trøje, da kom jeg sammen med Claus Skoven. Og den dér strikkede jeg til min kæreste i 2g. Og den badedragt ville den usexede, magre finske postdoc i Wien gerne sy. Der var mange gode ting, mest småting som vanter osv. Heldigvis følte jeg ikke trang til at lave noget fra 80'erne!!

Efter at have været væk i noget der føles som 100 år, men vist bare var 4 dage, kom min mage hjem i aftes. Oh fryd, for jeg var da helt slidt ned og parat til at knalde brikker samtidig med ungerne omkring klokken 9. Men alligevel har jeg fået strikket en smule da jeg måtte sidde og vente 1 time på at ungerne svømmede: den ene luffe til Sofie, godt nok startede jeg med at hækle hjulene først, de så sjovest ud ;o)
Og i ekstasen over at manden kom hjem, fik jeg sørme den anden færdig, på nær lige tommeltotten. Nu er jeg så igang med at pynte med perler, indtil videre crashede projektet på at perlen sidder fast på nålen, såguda#!¤ osv
Grisen sidder der bare, fordi den synes den passede ind....

Og sådan her har jeg det med zebraen str 37-38.
Med lyd på: raaaaaalllllleeeee!!!! Kors i r...., hvor er de stangkedelige at strikke. Så jeg har lovet mig selv, at jeg må lave flamingoen når zebrasok 1 er færdig. Og så nr 2 bagefter. Ellers bliver lillemanden også bare ked af det. Bare tigeren er mere interessant :o(


Igår måtte ungerne og jeg tage den sure tur til fisketorvet. Jeg hader indkøbscentre og kun en ting overgår fisketorvet: Fields. Beklumret luft, langt imellem det interessante, lys der gør een dvask og røg (jep, jeg er ikkeryger, og når man arbejder indenfor kræftforskning må man godt være extrahellig). Nå, vi fik bukser til Magnus, fødselsdagsgave, afleveret modem (det tog kun 40 minutter i den vidunderlige TDC butik med 1 aktiv ekspedient, 22 kunder i kø og hvor alarmen på mobilerne gik konstant) og så til slut købt ind til aftensmaden. På det tidspunkt snerrede jeg ad ungerne, der selvfølgelig havde det ligeså dårligt med stedet og derfor plagede, pillede og drillede hinanden. Og hvad så - så kunne møgbilen ikke starte!!!! Efter 2 forsøg spurgte Magnus stille fra bagsædet, om han så ikke kunne nå at komme ind på toilettet. Og da vi så kom tilbage - så startede den i 3 forsøg, stor jubel!! Sidste gang den lavede det nummer, holdt vi forrest på Molsfærgen. Bare ikke sjovt at sidde der og se alle de andre køre af - og de nye køre op bag os! Men mekanikeren kunne ikke finde nogen fejl (og så afslørede vi lige vores uvidenhed om biler: nej, det er ikke karburatoren; sådan en har jeres bil ikke!) Af den grund turde jeg ikke selv lave hasteindkøb, mens de svømmede: tænk at sidde fast i parkeringskælderen, mens de stod våde og sultne og ikke fattede hvor mor blev af. Og nu havde den ellers været god så længe....

Og så var bukserne dælendytme for store..... Men denne gang tog manden og jeg afsted alene, mens børnene var henholdsvis til fødselsdag og rollespil, og vi tog til Frederiksbergcenteret istedet. Og det går meget bedre, for der må man ikke ryge og man kan købe garn :o) Jeg shoppede lidt til Jeanettes tørklæde:
Det ville jo være godt hvis jeg lavede Zebrasokken først.....og den lille turkise bluse til babyborn mangler kun 1/4 ærme!!! Hvis jeg nu ser bedende på manden, laver han nok aftensmad....Hvad mon der kommer på tv i aften????

Og til slut: se her, Bettina:
Når man nu skynder sig at pakke sin Pusle og Barbie væk og har forældre der gemmer alt (inkl original emballage, for tingene skal jo afleveres i samme stand osv....deres kælder er fyldt med kasser helt tilbage til deres første Melitta kaffemaskine!!!), ja, så er man så heldig at kunne videregive hende her til sin datter:
Hun havde samme hårfarve og de samme filtrede totter som mig....Hvis der nu er nogen der ligger inde med et par opskrifter til Pusletøj, så mail mig endelig!! Jeg har en enkelt opskrift med en hippiebluse og læderfrynsetøj. Og så skal jeg have støvet Else Kraghs "strik til dukken" op, kun med tøj til Pusle.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

NAAAAAAAARJ, hvor er jeg misundelig!! Min mor gemmer osse notrmalt *alt*, men lige netop denne gang er det gået galt for hende, og jeg avr dybt overrasket - på den triste måde. Jeg have en neger-Pusle; hun fik aldrig et navn, men hed bare "negerdukken", med et af de klassiske blå plastiktøjskabe og maaasser af hjemmestrikket tøj! :o)
Jeg HAR vist nogle opskrifter et sted, men mind mig om det på mandag, gider du? Så kigger jeg lige efter. Desværre er Pusle'r kommet i høj kurs igen, og de koster en mindre bondegård brugt. :o/

8:03 PM  
Blogger Jeanette Hegaard Hansen said...

Ha-ha, sikke en fortælling. Jeg kan dæleme godt forstå at du faldt i søvn midt i Zebra´en ovenpå sådan en handletur....

7:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jeg tør næsten ikke sige, at jeg har mistænkt tigergarnet for at være zebragarn med orange-brune indlæg? Jeg har strikket af begge del, og de minder UTROLIG meget om hinanden....

KH Tina

11:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sikke en beretning, Linda - jeg tror sørme også lige mit liv passerede revy lige der. AOH - suuuuk - og jeg kan endda genkende nogen af tingene på din julegaveliste UDEN at slå op i bladene først!! Ambitiøs liste i øvrigt.....
Og så haaaaaader jeg indkøbscentre af ligepræcis samme grund som du - I guuder hvor er jeg død efter bare nogen få timer et sådan sted...
KH Britt

9:48 AM  
Blogger Vivian said...

Arrrgh, ja tanken om mit eneste besøg EVER i Fields giver mig også stadig baaad vibes - det er ganske uhyggeligt et sted !
Nød i øvrigt din fortælling til fulde *G*
I skabet hér på matriklen, forefindes også den ultimative underholdning i form af selvsamme blade fra dengang herremodellerne absolut SKULLE have fuldskæg og kvinderne alle var iført snoede pandebånd, hi hi hi.

Hilsenr fra Vivian

11:56 AM  
Blogger strikkeforsker said...

Tak for underholdningen. Jeg hader indkøbscentre selv de røgfri af slagsen. Parfumebutikker og lign. er mindst lige så rædselsfulde.

Ulla

p.s. Det skulle vel ikke være batteriet?

5:51 PM  

Post a Comment

<< Home