Saturday, October 29, 2005

Sjalomanen

Det er godt nok blevet efterår, og det er nærmest umuligt for mig at tage billeder af mine ting: det er for mørkt om morgenen inden jeg tager på arbejde, og det er for dunkelt sidste på eftermiddagen, når vi kommer hjem. Derfor er der lidt langt mellem indlæggene i øjeblikket.

Ikke at det rykker så meget i pindene for tiden. Jeg har fået lavet et Ollisjal færdig: Jeg kalder det et Olli-sjal, fordi ideen kommer fra indehaveren af Olligarn i Valby Langgade. Det er en gave....væk med sig til december.

Og mens vi er ved sjaler: her har vi det færdige kauni: Det blev lidt koldere at se på end jeg regnede med, den næsten grå-blå mod den sort-brune og så bambien ind imellem. Det er ikke mit yndlingssjal, det må jeg nok erkende. Det kradser også.....Og så er det lidt lille. Som Ditte sagde; man er nødt til at bruge 2 bundter for at kunne lave et puttesjal. Det her er sådan mere et pyntesjal. Nok om det.



Jeg mangler et større håndarbejde som mit basisstrikketøj, ved siden af alle de små ting jeg har gang i (babytrøje, dukketøj, zebrasokker). Derfor sidder jeg pt med næsen dyppet i mine mange alt om håndarbejde-blade: måske dukker der noget op som egner sig rigtigt godt til urugarnet. Og så søger jeg efter inspiration til vanter, huer etc. Gode gaveideer....Faldt lige over en lille notits om hvornår hælen kom på strømpen. Ifølge denne har man fundet strømper med hæleform, godt nok i nålebinding, ca 500 f.kr. Jeg satser stærkt på at hælen kommer på zebrasokken inden længe :o)
Men derudover er der så mange ting jeg gerne vil lave, at der nærmest er kaos i den del af hjernen, der styrer selvkontrollen. Vil gerne starte på rigtigt mange ting, lige nu!

Vi er weekend-frie uden børn, fordi de er på koloni med fritidshjemmet. Så vi har været ude at spise indisk (indian monsoon i Istedgade, kan anbefales), og overvejer om vi skal spise mexicansk i aften, og se en ægte biograffilm (ja, det styrer for vildt herovre på djævleøen). Så strikketøjet hviler sig nok igen iaften. Men i morgen skal jeg til mit første strik-in og hvor bliver det sjovt at se de mennesker live! Monstro jeg ikke også får strikket lidt...

Autumn has come to Denmark, and it is dark when I go to work, and dark when we return. It is a bit problematic getting photos that are not too dark then. That´s why I am not blogging as frequent. I finished another Ollishawl for a present (Olli after the shopkeeper whose idea I have copied) and also show the finished kauni-shawl. I am not very satisfied with the kauni, the colors are very cold, it is itchy and not at all cosy. Hrmpf.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jeg kan stærkt anbefale lister over alle ønskeprojekterne, så virker det knap så kaotisk inde i den lille hjerne og der er bedre plads til at finde nye ideer! :o)

8:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

Åååååhhhh, næsen dybt i gamle AOH-blade. En skøn sport jeg også af og til dyrker og hver gang får jeg en gazillion ideer til hvad jeg MÅ lave. Kan også anbefale noget så kedeligt som en liste.

10:04 AM  

Post a Comment

<< Home