Thursday, September 29, 2005

Quasimodo-strik

Som skrevet, så gjort! Jeg er godt i gang med Kauni-sjalet, bare retriller, frem og tilbage....Og forvandlingskuglen skifter farve, men den bliver ligesom ikke mindre.
Jeg er stadig lige fornøjet over hvert farveskift. Sofie har regnet den ud: så starter det jo bare forfra, ikke? Underforstået: mor, tag dig dog sammen!

Når så min hjerne er gået i tomgang, skifter jeg til flowerbasketsjalet.
Det var ligesom gået hen over hovedet på mig, at man starter oppefra på det. Ret præcist omme i nakken. Nu begynder sjalet at tage form, men for 2 mønsterrapporter siden lignede det altså noget til den pukkelryggede! Jeg strikker i "nettogarnet" og det bliver vældigt fint og blødt. Det er lidt noget andet end at sidde og ro med pinde nr 15, som der var en blogger der beskrev det og alligevel ikke så slemt som Britts lodne sytråd på pinde 4½.

Lige om et øjeblik bliver det weekend, det er når poderne går i seng :o)
Så skal jeg montere et par trøjer. Imorgen skal Sofie og jeg i Panduro hobby og købe et sæbekit, mens hendes bror slår nogen til plukfisk med sit gaffatape våben.

Nu da vi lige har haft emnet bøger, så fik Magnus endelig startet på Harry Potter 1. Vi havde købt den i protest over hans ensidige læsning af jumbobøger og tegneserier, men den skal jo ligesom løbes igang. Så fik han nr 2 i gave, og pludselig fik han lyst til at læse nr 1. Han havde ikke rigtigt troet på mig, når jeg sagde at der skete mere i bogen end i filmen. Kluk-latter fra hans værelse: Haha, Hagrid havde uglen i lommen!! Senere på ugen omkring klokken 21.30, thump-thump ned ad trappen: jeg er kommet til Voldemort og nu er jeg lidt bange!

Hans søster får læst højt af det lille hus i den store skov. Om dengang man havde huslige sysler (onsdag kerner mor smør) og børnene var ufatteligt artige og kunne nøjes med en majskolbe som dukke. Den falder indtil videre i god jord. Jeg var selv helt vild med den. Men det er ikke nødvendigvis et blåstempel: jeg forsøgte at læse "De 5" af Enid Blyton højt for dem. GAAAAAAB! Jeg kunne slet ikke lade være med at læse op som når Søs taler (næ, hald da ap, sikke deejlig ver det er idag) Det var det rene "fader til fire" omsat til engelsk livsstil anno 1940-50: Julian, vil du ikke også have en af de lækre muffins som moder netop har stået og bagt? Så hellere læse jumbobøger højt. Med indlagte lydeffekter!

I am knitting on two shawls, the Kauni-mocca that is plain knit, and the more demanding Flower Basket shawl. I like the kauni yarn, I made it into one big ball and it reminds me of the kind of sweet that changes colour in your mouth. Toverball in dutch. My kids are not ready to do a book meme; they primarily read cartoons and Donald Ducks, but recently my son finally got his nose stuck in a Harry Potter. I am reading the Laura Ingalls books for my daughter. She is strangely fascinated by the many household duties and simple life of that time. Imagine, only having a corn cob as a doll. Pretty hard for someone with 17 Barbies and 2 Bratz.

2 Comments:

Blogger strikkeforsker said...

ROFL.
Laura Ingalls bøger var også blandt mine favoritter, dog er livet i midtvesten ikke længere sååå tiltrækkende. Ulla

5:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jeg er også viiiiild med at læse højt for foreløbigt den ældste af mine børn. Han er eeeeeendelig kommet i den alder, hvor vi kan begynde at læse rigtige historier - og det er SÅ skønt.
Jeg havde også ALLE de der Ingals bøger (hmmmm, mon de stadig er på mine forældres loft?)...
Glæder mig i øvrigt til at se mere til Netto garnet (har også selv et par nøgler.....)
:-) Britt

9:43 PM  

Post a Comment

<< Home