Sunday, October 09, 2005

Store fødder og meget små, nuttede babysokker

Se, da jeg først havde fået smidt hade-strikkerierne til side, så gik det meget nemmere! Faktisk er søpølserne færdigstrikkede og har fået hæklet kant. De ses her i følgeskab af et lille trøsteprojekt, små ragsokker fra "strik og sy til den lille ny". De sugede 2x12 g sokkerestegarn til sig og tog godt nok ikke ret lang tid at lave.
Nu pønser jeg så på at starte på resten af baby udstyret, hue, halstørklæde og vanter i Alpacca, dejlige små ting der er hurtigt færdige. Vi har haft besøg af en 8 mdrs gravid mave i weekenden, og Sofie har ligget med hovedet på maven og lyttet. "Åh mor, skal vi ikke også have en lillesøster eller en lillebror? Den må godt bo på mit værelse." Jeg nænnede ikke at forklare hende at der vist kun er kinesiske tusindårsæg tilbage i min æggebakke.....

Status på resten: jeg har kæmpet lidt videre på Kauniet, da der ikke lige var basis for at starte et nyt projekt op ved morgenbordet. Men der er godt nok lang vej igen. Og så opdagede jeg en fjel cirka 4 omgange nede i flowerbasket, så der skal trævles lidt inden jeg skal strikke videre. Det var godt nok ærgerligt ;o)

Så må jeg hellere kigge på strømpegarnet: flamingo vs mariehøne...
De kan da kun blive sjove at strikke, men de skal gemmes nede i kurven, så Sofie ikke opdager dem, f.eks under kedelige Kauni.

Derudover har jeg engang lovet min veninde en vinterhue. Så Anni B, kig lige her og se om der er noget, der ser interessant ud.

I finished the sea sausage socks and some tiny cute little socks for a newborn baby. Very conveniently, I discovered an error in the flowerbasket, so rip-rip a few rows back. The kauni shawl will be finished sometime later this year, until then it will serve to cover up the christmas presents in my knitting-basket. I havent quite decided which one to start up first, the flamingo or the lady bug. I love the pink, but the shifts look more interesting in the ladybug yarn.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home