Sunday, October 23, 2005

Stort og småt

Hvor blev flowerbasket sjalet flot og blødt i "netto"-garnet. Og da modtageren har pakket det op, kan jeg godt vise det frem nu:

Jeg måtte op og stå på en stol for at tage dette billede...
Jeg vakler lige nu mellem at lave endnu et i en af de andre farver jeg fik indkøbt (blågrøn, lyserødslaks eller sort) eller at skifte til kiri (som kan ses hos Anne, det minder jo meget om flowerbasket) eller Birch. Meget passende blev Britt lige færdig med sit Birch. Det er jo også ret pænt....

Samtidig med skal jeg have lavet endnu et "Olli" sjal (se kreationer fra i år) i postkasserød Vienna med guld eller sølvtråd. En bestilling fra en forfrossen niece. Jeg var omkring Nicoline garn for at købe salsa der passer dertil, og der fandt jeg noget labert pelsgarn.

Det måtte jeg simpelthen lege med, og det blev til denne kreation (fra hendes verdens dukketillæg).
Det var faktisk sjovt at strikke med, men jeg måtte sy sammen med almindelig sytråd, jeg kunne simpelthen ikke se for bare tråde! Der mangler selvfølgelig nogle knapper. Kysen er hæklet i hulmønster og kantet med 2 omgange pels, der mangler også lige en knap og en trense. Faktisk hører der et par hæklede trompetbukser til, men der var ikke nok af kysegarnet tilbage til bukserne. Det er 100 % acryl og hvor er det bare vammelt at hækle med, squeeek-squeek. Men mon ikke baby er ligeglad, den er jo selv temmelig syntetisk :o)
Og så reddede vi lige endnu en kalendergave, yes!

Jeg ved ikke om det var 50 års melodunte grandprixet i aftes der inspirerede, men jeg har fundet en stor rest turkis mohair til en 80'er bluse og matchende bomuldsrest til et par trompetbukser, også til babyborn. Det skulle selvfølgelig have været benvarmere, men det bliver opvejet af det tilhørende pandebånd!

Med hensyn til zebra sokken er jeg gået lidt i stå, jeg havde lavet en timeglas hæl, men synes måske at de er pænest til babysokker og ikke så kække i str 37-38. Der er meget med den zebra.....

Som Magnus sagde engang i 3-års alderen: man kan godt få ondt i halsen hvis man spiser for mange zebraer; de er lidt stærke.

The flowerbasket shawl is finished and sent off as a birthday present. She already unwrapped it, so I can publish it here safely. I am getting ready to knit yet another "Olli shawl" (see under the gallery 2005) in red, also a birthday present. Another christmas present is finished (except for some buttons): a very synthetic outfit for babyborn. I dont think I need to add "keep away from open fire" in the neck of the shirt!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej Linda
Ihhh hvor har du altså lavet mange fine ting. Jeg kan godt li' dine billedgallerier.
Mange hilsner Lise fra Ringsted

10:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sikke en flot FBS du har lavet. Jeg har også "en smule" Netto garn på lager...hmmmmmm....måske......
Jeg synes både Kiri og Birch er smukke, og valgte den lidt coole Birch til det coole Trance-petrolblå garn. Kiri er lidt mere romantiske i det (pga kanten) så den kunne bliver superflot i en feminin farve - synes jeg.....
Bladmønstret i kiri/birch er i øvrigt meget lettere at lære udenad end fbs-mønstret.....
KH Britt
P.S. Ja, man skal passe meget på de Zebraer *ggggggg*

1:43 PM  

Post a Comment

<< Home