Saturday, September 17, 2005

Lille fluffy Flora færdig

Mens resten af familien (samt de cirka 24.000 bananfluer vi ikke kan finde ud af hvor kommer fra, adr...) ser MGP, har jeg gemt mig nede i kælderen ved pc'en. Store pode danser breakdance i lænestolen, lillepigen lægger prinsesse-puslespil og serverer spydige kommentarer til dansepigerne. Og far? Forsøger at drikke rødvin uden bananfluer - skal sies mellem tænderne.

Jeg tog omkring Nicoline garn for at finde en værdig makker til mit frønnede Rowan silk som jeg egentligt havde udset til Flora.
Men ak, intet fandt nåde for mit øje. I stedet faldt jeg for en masse mærkelige garner, heraf hjertegarns key 24. Og i Panduro hobby fandt jeg en passende bundfarve (Gedifra), ikke at den kan ses for alt fnulleret, men den er i det mindste lavet af uld. Det lå ligesom i sammensætningen at det ikke var til mig selv. Blomsten blev temmelig VOLDSOM i bundgarnet (samme erfaring har Fru Toft gjort), så jeg hæklede en af noget skinnende restegarn istedet.

Lillepigen er slemt godt tilfreds med sin syntetpels. Jeg tror nu nok, jeg ville få fnidder af at have den om halsen. Men modellen er jo OK, udmærket til at dække lidt halspludder á la kalkun (når man nu ikke kan dække det med 5 rækker perler), så jeg har fluks kastet mig over en voksen model i noget udefineret fritidsuld i en farve jeg vil kalde.... himbær. For nu at stave Sofiesk.


I finished my first knit-along, Flora for my daughter, in a lovely fluffy version. The original flower looked like a greedy flesh eating alien, to put it mildly, so I created a more subtle version. This model is very suitable for ladies of my age (>>30) to cover up the turkey neck flubber under my chin, and I have purchased a lovely raspberry colour that will make me look another shade of pale. Flesh eating alien is a must!

1 Comments:

Blogger Vivian said...

Herlig herlig "tøse-pels", det er der ingen tvivl om !

(Og lidt scaaaary med de banan-fluer !!!?)

Viv

10:06 AM  

Post a Comment

<< Home