Saturday, September 03, 2005

Oh, at have oceaner af tid.....

Egentlig havde jeg efter denne uges festligheder (forældremøde med "kollektive beskeder" i lange baner og laaaang arbejdsaften i laboratoriet) forestillet mig lidt frynsegoder i form af garnshopping. Dels var der Olligarn, hvor jeg skulle have bambus ærmepinde til Magnus's sweater, for i følge Lene L.'s formel (se comments under sidste indlæg) skulle jeg ikke lide garnmanglens tort, og så er der al mulig grund til at fortsætte. Og dels havde jeg sat næsen op efter noget hørgarn til Marianne Isagers corsage (fra "Strik a la carte") og der er jo udsalg i Amagergarn.

Men solen skinnede smukt og glad, og der var lige en lille detalje med nogle vinduer, der skal træbeskyttes med sidste udkald i år. Og efter 4½ times intens malen til lyden af æbler der kastede sig ned fra træet, var det for sent med garnindkøb. Undervejs bippede en SMS ind fra min søster: hvis en uldtot var et knus, ville jeg kaste et får i nakken på dig. Et får? Det skræller vi straks og strikker et par sjaler! Resten laver vi lam i karry af, efter Nikolaj Kirks opskrift i "Hverdagsmad". Det er med spidskommen og koriander og er bare MUMS! Og søster min og hendes familie ville jeg gerne se til middagen. Efter 5 år i Holland og 900 km afstand skulle man jo tro at vi kunne ses noget oftere, når man nu kun skal tilbagelægge distancen Valby-Randers. Men den kortere distance ændrer selvfølgelig ikke på, at vi er travle familier.

Og ved at jeg har indladt mig på at oprette en blog, har jeg sørme da også lige skruet arbejdsbyrden lidt op. Uha, der er er mange html-koder at rette op på, links der skal tilføjes og billeder der skal presses sammen. Bær over med skønhedsfjelene på siden, jeg skal lige strikke lidt i stedet: jeg har netop modtaget de helt tynde bambuspinde, der skal bruges til at strikke min lyserøde UFO trøje færdig.

Coming soon on this screen: more UFOs....

I had been looking forward to a yarn shopping frenzy, but some domestical duties were hoovering over my head: Our windows desperately needs painting before they rot away. And with the falling apples as background music, I spent this sunny day in the garden, painting while thinking of peeling a sheep and turning it into lovely shawls and lamb in curry!
And by the way, a UFO is an unfinished object.

2 Comments:

Blogger Sanne B. said...

Tak for nogle skønne citater, dén med uldtotten og fåret må absolut genbruges, isør i strikkekredse. MMmmmm ham Nikolaj Kirk dér, han kan altså noget med kødgryderne og så er han jo også en total charmetrold.
Vi "snakkes"
kh
Sanne B.

7:11 PM  
Blogger Lene Lind said...

Hej Linda, din blog liste er altså blevet enormt cool!! Gid jeg kunne lave sådan noget, knapper tegnet med usynligt blæk. Men holder man nøje øje med nederste venstre hjørne af vinduet, så kan man alligevel se hvor man ender henne, hvis man klikker. Os kan du ikke narre.... ;-)
Sku' vi to måske lige kigge lidt på passagen om knapper og links i din template?

1:26 PM  

Post a Comment

<< Home