Tuesday, September 06, 2005

UFO på landingsbanen!

I kender det sikkert; at man bliver så bidt af noget at man bliver ved og ved selv om det driller. SUDOKU'erne hober sig pt op i et hjørne, for jeg har ikke tid til de 3, der dagligt er i Politiken: jeg leger med HTML koder! Og selvom de driller, og egentligt er lette at rette op på, så de kræver lidt mere end de 10 minutter ad gangen, jeg har ved pc'en. En kollega har endda medbragt en moppedreng af en håndbog til mig. Så burde jeg nok kunne komme efter de links, der ender i blindgyder. Og jeg har også fået min egen konto hos Flickr så jeg kan lave et fotogalleri. Det er sjovt at have sin egen blog, ulempen er dog at man glemmer at checke favoritbloggerne, og der er også mindre tid til at strikke.

På den front skrider det langsommeligt frem. Jeg strikker løs på min lyserøde UFO, for ved en webstrikkers hjælp fik jeg byttet mig til nogle bambuspinde str 2½, og faktisk bliver UFO'en strikket færdig i aften. Der er 6 pinde tilbage på bagstykket, yes!

Så kunne jeg måske passende introducere endnu en UFO:

en lille æblegrøn drops sag i Vivaldi og med lysegrønne pailetter på hver 5 omgang - man kan måske ane en enkelt paillet oppe ved garnnøglet. De er godt nok dumme at strikke med. Smarte at se på, men drønirriterende, for de trækker garnet hid og did, og strikketøjet bliver totalt ujævnt. Derfor endte det som en UFO...


Der er flere UFO'er, men der ligger også noget alpacca og gør sig lækkert i garnkurven til næste projekt. Nej, jeg er ikke gravid. Jeg eeeeelsker babyer, men de er altså tiltænkt babyer på vej i omgangskredsen....

Og så venter jeg spændt - for jeg har lavet min første bestilling hos Markno!!! Mere om det, når det arriverer :-)

My pink UFO will be finished this evening (prognosis very good, 6 rows left!) and as a magician I immediately pull out a new one: the applegreen mohair with invisible pailettes. And, just to prevent any wrong conclusions on future projects: I am not pregnant. There are some winterbabies arriving among friends and family!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home