Saturday, June 24, 2006

Som dage uden sammenhæng

som nætter i harmonikaseng.

CV. Jørgensens "skygger af skønhed" siver rundt i hovedet på mig. Dagene afløser hinanden; jeg kan ikke rigtigt holde styr på hvor vi er i ugen. Jeg laver ikke andet end at amme og glo lidt ud i luften. Nætterne er forståeligt nok brudt op. Det er ikke sådan at baby Oskar holder mig vågen, han skal bespises 2 gange på en nat. Han er nem og dejlig, men hvor skal han dog fodres tit og længe....sommetider tager det 45 minutter! Han smiler til mig når jeg tager ham op og kysser hans lille bløde kind - vi ved jo godt at det kun er en refleks, men lige præcis mine babyer gør det fordi de er glade for at se netop mig :o) Og her skulle der så være et billede af den underskønne, men endnu engang glimrer blogspot ved sin manglende evner. Ny blog er på vej!

Jeg ville gerne fylde mine dage lidt mere ud med spændende gøremål, men må indse at det tager sin tid at komme igang. Heldigvis har flere af nabokvinderne også fået kejsersnit, så jeg er blevet gevaldigt bekræftet i at man bare ikke suser sådan overskudsagtigt rundt og bager boller. Derfor kan man jo godt ærgre sig bare en lille smule over at den dyrebare tid skal spildes på den måde. På den anden side er der kun gået en uge, tag dig dog sammen kvinde! Og nyd at vi ikke har mere travlt end at det er fuldt tilladeligt bare at sidde og glo på sin nyfødte og synes han er smuk og pæn og (forkortet af red.)

Jeg scanner lidt rundt på de andre blogge og lader op. Bladrer lidt i strikkebøger, tænker på hvad der er behov for til efteråret. Jeg har nogle her og nu planer, bl.a en lille bomuldscardigan til Oskar i merceriseret løve bomuld. Jeg har været forbi Olli-garn 2 gange i denne uge: første gang måtte jeg melde pas efter at have siddet i et hjørne af Kvickly og ventet på at manden gjorde indkøbene færdige, jeg kunne simpelthen ikke mobilisere mere energi. Og så var der endda udsalg, øv, øv og endnu mere øv, for vi havde glemt at stille p-skiven. DAMN! Anden gang var idag, hvor vi kom 10 minutter efter lukketid.

Nu bestiller jeg bare garnet på nettet istedet! Og når man alligevel skal betale porto, kan man jo ligeså godt fylde kurven lidt op ;o)

Fie har brug for en ny sweater og jeg forestiller mig Rowans Queen of hearts strikket i den gl rosa kauni - hvis garnet kradser for meget bliver jeg nok nødt til at efterabe Helles japanske rib, for hvor er den dog smuk! Nu sidder den så også godt på kvinden, der kunne være i sine bukser da hun tog hjem fra hospitalet ;o) Når jeg engang får den lavet, kan jeg måske også være i mit tøj fra før graviditeten. På en uge er der røget 6 kg af, og min mave er skrumpet med 7 cm. Vand er noget forunderligt noget ;o)

Der er den vilde trøje fra vintagestrik, jeg kunne selvfølgelig gå videre med morgentrøjen, men de tynde pinde, uak....jeg gider dem ikke lige nu, det bliver jo en uendelig cardigan

Der er masser af drømme, de skal bare lige fanges ind, det gøres i øvrigt nemmest med et dankort ;o)

Og jeg er blevet moster til en lille pige (3700g er vist pænt stort), præcist 1 uge efter Oskars fødsel. Sådan!

5 Comments:

Blogger Helle Holst said...

Kære Linda
Sæt du dig bare ned og nyd det nye vidunder. Det tager tid efter en sådan "opsprætning" - been there - men lige pludselig er overskudet der igen. Og med de planer du har lyder det ikke til at blive en ringe tid:o)

Kh. Helle

6:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kædet sammen med dårlig symfyse ER der bare ikke meget sjov ved ugerne efter et KS...men en dag er den der! Så ska du bare ha' liv i det døde maveskin igen. ;o)
Tillykke med søsteren, det er vildt pudsigt, at I lige skulle være så tæt på hinanden med fødsler!

8:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

Linda, nyd det - nyd det! Det bliver sidste gang du skal sidde om amme og stirre ud i luften og helt legalt lave absolut ingenting. Jeg opdagede at mine tanker tog de mest vidunderlige vandringer, når jeg ammede.
Og ja - internet-shopping er vejen frem!!
KH,
Britt
..der glæder sig til at se din nye blog!

8:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

Linda for f..... Sæt dig dog ned og nyd, det er legalt at lave ingenting !! Pludselig "rammer" hverdagen bare igen for fuld hammer. Og så er der jo noget med, de kære små alt for hurtigt bliver store, ikke? Nyd ham....(og vi glæder og til, du får lov til at up-loade billeder igen!!).

KH Tina

12:22 AM  
Blogger Vivian said...

Jeg tænker med LÆNGSEL tilbage på mine amme-dage med 'ingenting', nød jeg dem mon nok... ;-))
Så det har du bare at gøre Quinde!

Hav endnu en dejlig dag :-)

KH Viv

9:58 AM  

Post a Comment

<< Home