Sunday, June 18, 2006

Den smukkeste, skønneste, dejligste babydreng

Her er han cirka 1 time gammel, meget vågen og en kæk str 1/2 år.

Vi er netop ankommet til hjemmet, jubi, puslebord i rette højde, øv ingen gribebøjle over sengen. Der er bestemt mange flere fordele ved at være hjemme end ulemper. De få ulemper er nok trappen og min manglende bugmuskulatur. Men heldigvis har vi da både gaffatape og hæfteklammer - og sømpistolen i en snæver vending ;o)

Den lille kejser ankom tungt sovende til hjemmet, her dog foreviget lige inden afgang fra Hvidovre. Han er i øvrigt født 15.06.06 klokken 16 (tror jeg) og kan altså glæde sig over at der altid flages på hans fødselsdag. Han kan isætte et vredt skrig, der får os alle til at lystre: jeg er SULTEN! NU!Der er endnu ikke fuld gang i den store mælkeproduktion, så vi må spæde lidt til med noget nymodens pjat. Barnet skal jo heller ikke lide.

Bagefter ser han totalt stenet ud. Han fik en portion lige inden hjemturen - og endnu een sidst på eftermiddagen, så det kunne lade sig gøre at skifte ham. Magen mente åbenbart at der mangler et sammenligningsgrundlag, så søpapegøjen (Jens Keld) skulle med. Lad dog barnet ;o)

Strikning? jo da, 2½ time imorges.... men med forkert mønsterafstand, damn! Det bliver nu nok til mere de næste par uger ;o)

19 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tillykke med sumodrengen! Hvor ser han skøn ud - og du lyder selv til have modet i behold selvom det må have været en barsk omgang.

Kh
Anette M, Østerbro
mor til Emil (3910 g), Simon (4550 g) og Lukas (4550 g)

5:17 PM  
Blogger Linda said...

Christ Anette - Jeg håber du er udstyret med et solidt bækken ;o)
Og tillykke med fødselsdagen den 15!!

5:34 PM  
Blogger Helle Holst said...

Hvor er han skøn!
Tusind tak for kigget. Og velkommen hjem. Det må være dejligt at være samlet alle 5 i eget hjem. Nyd det:o)
Kh. Helle

6:07 PM  
Blogger Susanne said...

Hvor er han lækker !! Helt bestemt alt besvær værd :o) Pas nu lidt på dig selv... Kh til jer alle fra Susanne i SIlkeborg

7:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

Åååååårh, nammenam! Han ligner faktisk min Emil, da han lige var nyfødt. Hva'me'en Oskar Valdemar J., der er da god rytme i? *fnis*
(jeg ville gerne ha' haft en Emil Thor, for Emil (3990 gr) blev født under en enormt tordenvejr en julinat)

7:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, gu er han da det (den smukkeste, skønneste......). Kan godt lide det diskrete "tilhører.... osv. - hvem f..... finder på at stjæle sådan noget ufikst tøj !!

Endnu en gang tillykke med den store dreng. Med den størrelse er det da ikke så underligt, at du har fyldt en anelse i landskabet ;o)

Hvad sagde dine store børn til ham, da han endelig kom ud?

KH Tina

7:18 PM  
Blogger Lene Lind said...

Hjertelig tillykke med forløsningen, måske I sammen skulle overveje en slankekur *grin*. Nej, det tåler ingen sammenligning med min førstefødte, som vejede 2.320 gr. ved fødslen, det er jo lige godt halvdelen. Meeeen hun lignede nu også mere ET (do ve ham, "calling home"-fyren) end en rigtig baby.

8:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hvor er han skøn! Stor og dejlig og med de mest nuttede fødder. Dem kan jeg bare ikke stå for hos babyer....
Og dejligt at I er kommet hjem - det er nu det fedeste.
KH.
Britt

9:12 PM  
Blogger Pia said...

Skøn, skøn, skøn... (han ligner min mellemste, som var næsten ligeså stor og måtte tage hjem fra hospitalet skruet ned i en sparkedragt, der ikke kunne lukkes på skuldene....
Linda, hvor ser han dejlig ud... alle strabadserne værd, ser det ud til og glæd dig over, at du ikke skal tænke på om han taber sig lidt her i starten, der er nok at tære på :-)))
KH PiaT-Køge

9:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hvor er han bare super smuk og dejlig.
Jeg får aldrig nok af baby-billeder, men glæder mig til den dag, hvor de ikke vækker et "århh-bare-en-mere"-ønske i mig :-)
Det kan godt være jeg har glemt min børnelærdom...men hvorfor flages der altid der 15.?

10:19 PM  
Blogger Linda said...

den 15 juni er Valdemarsdag, dagen hvor Dannebrog faldt ned fra himlen. Og nej, han skal ikke hedde Valdemar.

10:30 PM  
Blogger IF Stjernen said...

Okay, dén overskrift synes jeg måske er en anelse overdrevet, da jeg personlig synes at den title tilhøre min Rasmus ;-) Men bortset fra det, så er din "lille" Oskar da bare nuser dejlig!
Det er forøvrigt meget godt med den søpapegøje - jeg har bare ingen anelse om hvor store sådan en er!!
Nå, men Rasmus vejede 3 gram mere og var 9 cm længere, så til samlinging er Oskar kort og buttet ;-D Og åh så kær.

Knus Britta

11:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tillykke med vidunderet og jeg håber at du snart er frisk igen ovenpå den omgang ;-)
Held og lykke fremover :-)
Mange hilsner fra
Dorthe

11:28 PM  
Blogger Vivian said...

Naaai, hvor er han dog stor og ganske vidunderlig dejlig, og de er lige til at spise de fødder!!!

HYG jer :-)

KH Vivian

8:04 AM  
Blogger Marianne Knorborg said...

Tænk - at have født et barn, der er dobbelt så høj(lang) som en vaskeægte søpapegøje. DET er fantastisk!
Og hvis drenge kan være bedårende - ja, så er det simpelthen det, han er!:-)
KH-Marianne

10:11 AM  
Blogger Helle C said...

Tillykke med ham, han er født på min søns 12 års fødselsdag, han synes også at det er sjovt at der altid flages på hans fødselsdag.

Knus fra Helle C.

11:00 AM  
Blogger Anne said...

Kæreste Linda.
Tillykke med drengebarnet, og selvfølgelig landede den smukkeste, skønneste, dejligste babydreng lige præcis hos jer, hos de for ham bedste forældre og søskende...
Lige der, hvor han hører til, præcis som vi andres skønneste, smukkeste og dejligst børn ;-)
Held og lykke til både store og små i familien, og husk nu endelig at lade dig opvarte, det bliver hurtigt hverdag igen, og ingen springer så længere på dit mindste behov for vand tl amning eller lækkerier til blodsukkeret!
KH Anne

2:08 PM  
Blogger strikke_jane said...

Rigtig hjertelig tillykke med den store dejlige dreng. Han er simpelthen for lækker. :-)

2:34 PM  
Blogger strikkeforsker said...

Sikke en mægtig, fin baby du har fået, jeg kan godt forstå overskriften.
Hmmm hvor stor er en søpapegøje? :-P
Nyd baby, sommer og orlov.

7:13 PM  

Post a Comment

<< Home