Wednesday, June 14, 2006

Sirenen fra Hvidovre.

Stressede mandag: hvor veerne kom og gik, uden regelmæssighed og styrke. Vi kom i tanke om at hvis der skulle samles navlestrengsblod, så var det nu det skulle bestilles. Det lod sig heldigvis gøre: ring, når hun er 5 cm åben. Jamen, det er hun allerede. Panik hos firmaet: jamen kan man det? Og hun er 3gangsfødende, tror I vi når at komme?

Jeg stimulerede alle de punkter jeg kunne læse mig til, og havde halvmåneformede kratere fra mine negle i vandbenene. Der skete nul og nix. Men når babydrengen strakte sig derinde, føltes det som om han bungyjumpede, for dælen da hvor gjorde det ondt! Så åbent, det var der.

Begge børn stod med hovederne helt inde i ansigtet på mig: skal du føde nu? Sofie var grædefærdig når mit ansigt krøllede sammen i ve-smerte. Magnus ville hele tiden kramme - og det er jo skønt når man har betonmave og træballer. Det var lykken, da de endelig faldt i søvn - så jeg lagde mig også. Og det var så slut på den dag. Dvs, da jeg måtte op ved 4-tiden og nifle, hastede først den ene pode, så den anden efter mig: skal du føde nu??

Afslappede tirsdag: hvor jeg bestemte mig for at det ikke blev idag. For der var ingen veer, og jeg kunne ikke helt klare en dag til med hele familien på barselsspeed. Mine fødder lignede noget der var løgn, lidt blåt neglelak og ligheden med Dolphs plader ville være total. I stedet vaskede jeg tøj, ryddede op, nuslede have med manden, der ikke viger fra min side. Vi tog i Ilva og købte havemøbler, med navlestrengsopsamlingskittet under armen, hvis nu altså det lige pludselig kom over mig.

Forventningsfulde onsdag: hvor vi havde tid 8.15 til igangssættelse. Sofie kom ind om natten for at holde om mig: mor, har du ondt? Hun var bleg om næsen til morgenmaden og blev behørigt eskorteret til fritidshjemmet. Magnus var mere kæphøj og besvarede mit: ha en god dag med: Og ha en god fødsel, mor!!
Så løb vi lidt rundt om hinanden som to høns uden hoveder: kamera, lift, babytøj, navlestrengskit. Sad i bilen og snakkede om at det her var til at klare: ikke at skulle hive ungerne ud af sengen midt om natten fordi nu skete det, og godt at vide at i dag blev han født. Vi grinede og sang fødselsdagssang for Oskar.

Kan I høre hvor det bærer henad?

Jeps, totalt afklapser. Der var fuldt belagt på alle fødestuer og ingen overlæge havde godkendt igangsættelsen, hvilket vil sige jeg røg bagerst i køen. Fik godt nok de indledende øvelser med, blev iklædt sture underbowser og hospitalsskjorte, fik endnu en smertefuld hindeløsning (og manden ønskede endnu engang at han bare sad nede i bilen og ventede), fik lov til at gå hele hospitalets centergang (4-3-2-1) frem og tilbage, men uden skyggen af bare så meget som en ballekrampe. For så at blive sendt hjem med besked på at vende tilbage imorgen, hvor de nok havde bedre tid, denne gang med overlægens godkendelse.

Der lød sirener ved middagstid to onsdage i 2006 i Hvidovre :o(

Det var bare nedtur at bære den tomme lift ind i huset igen.

Men man kan jo også se lidt positivt på det: jeg har fået en Lady Diana skylning (kan man virkelig have SÅ meget vand i numsen??) OG et par nydelige klipklappere str 41, som mine vandopsvulmede str 38 lige kan presses ind i. Let gang på jorden ;o)

Hvorfor er det lige jeg er så forhippet på at få ham ud? Det er pga den første fødsel, hvor Magnus på 4700 g sad fast midtvejs og måtte trækkes ud med sugekop. Mit bækken kunne ikke følge med og skambenet blev strukket fra sig selv, så jeg måtte gå med krykker bagefter, jeg havde fibersprængninger i måsen så jeg knapt kunne sidde, jeg blev syet sammen i omkring 1 time OG så fik jeg da også lige barselsfeber oveni.
Og så påstår de at jeg sagtens kan føde et stort barn igen - jeg fødte ikke, han sprængte sig vej ud! Der var i øvrigt 4 cms forskel på hovedomkredsen af Magnus (4,7 kg) og Sofie (3,2 kg).

Nu er der vist ingen vej tilbage, babydrengen har vokset sig stor og jeg håber bare at jeg kan gå bagefter. Så derfor behøves han ikke lige tage et ekstra halvt kilo på.

Og nu skal vi lige trøste de to store, der havde glædet sig så meget til at se ham idag. I morgen. Please.....

15 Comments:

Blogger Anne said...

ØV, ØV OG 3 GANGE ØV!!!
For pokker da, Linda, hvor er det bare surt...

Vi håber på i morgen!
KH Anne

4:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

Så må de (sgu) da smide nogen af de andre ud fra fødegangen....;o)

Jo, vi krydser fingre for i morgen - senest !! Hvis først du er rigtigt i fødsel, kan de vel ikke afvise dig.

KH Tina

4:05 PM  
Blogger Mette G. said...

Åh, hvor jeg da krydser fingre for, at det sker i morgen.

Pøj - pøj.

Mange hilsener
fra Mette G.

4:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ååååårrrhrhh, artlså! Han er dælme en stædig rad - eller magelig.
Jeg krydser fingre for dig - for nu må den føljeton stoppe, ikk oss!!
KH,
Britt

4:23 PM  
Blogger Helle Holst said...

Det er da næsten ikke til at bære. Håber ikke at søster og bror er alt for skuffede over at han stadigvæk er derinde. Og at du får en rigtig god fødsel når du når dertil.

Kh. Helle

4:27 PM  
Blogger Susanne said...

Det er mishandling af en "uskyldig" voksen.... Stakkels stakkels dig !! Jeg fik et indre billede efter dit indlæg på min blog... jeg sku' vist heller ikke ha' været hjemme til klipning af plænen :o) Jeg krydser fingrene for at der snart sker noget UDEN alt for meget dramatik !! Kh Susanne i SIlkeborg

4:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Aaaaaaaaj......hvad så med fjerdegangsfædende, får de en enkeltbillet hjem, så badeværelsesgulvet kan agere fødestue? :o(
KOM nuuuuu, bette knøs!!

4:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

Eiiiiij Linda, nu må denne gyser da snart holde op. Håber for dig og din familie at fødslen snart går i gang, for så er de jo nød til at tage dig, ikk'!!!
KH Lise

6:47 PM  
Blogger strikkeforsker said...

Trods manglende erfaringer indenfor området... Jeg havde nok reageret med et hysterisk anfald og forlangt kejsernsit ;-)

8:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det er da meget bedre for Oskar at have fødselsdag den 15. juni istedet for den 14.! Alle busserne kører med flag den 15.juni og det gør da bare en så glad i låget når man har fødselsdag den dag (ja måske skinner det lidt igennem at jeg selv har fødselsdag i morgen...)
Når jeg er færdig med at pakke gaver op i morgen, skal jeg nok sende alle gode energier afsted til Hvidovre hospital (det er da der du skal føde, ikk?)

Mange hilsener
Anette M., Østerbro

9:14 PM  
Blogger Vivian said...

Det grænser jo til dyrplageri, kan de så få ham uuuuuuud!!

Positive 'vibber' for i morgen!

Knus Viv

10:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

G..gloeiendeG..G..G...Verdomme.
Jeg haaber med, med de andre og sender dig rigtig mange kaerlige hilsener.
Merete

11:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

Mine fingre er krydsede.. det må da blive i dag!

KH Sofie

9:22 AM  
Blogger IF Stjernen said...

Altså - nu må der da snart ske noget!
Hvis du tror at det er ulideligt for dig, hvordan tror du så vi andre har det?! ;-)

Nej, helt ærligt, så krydser jeg fingre og tær for at det snart sker og unden efterfølgende smerter og problemer.

Knus Britta

9:37 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sidder og krydser både fingre, arme og ben og alt andet der nu kan krydses...håber at alt går vel i dag :o)

Knus
Randi

12:52 PM  

Post a Comment

<< Home