Friday, June 09, 2006

The name is mor

Mummimor...

der her står og undrer sig over hvorfor det nu lige er at vi ikke har nogen havemøbler? Der er altså ingen hale, den er så træls når man sidder ned...
Jeg synes selv der er en slående lighed til en vis kugleformet fransklærer fra gymnasiet, hvad siger du, Ulla?

Jeg har ikke helt check på hvad det er der er galt med billeduploading på blogger, måske jeg bare har overskredet de 300 MB der er til rådighed? Nu prøver jeg først at sende billederne til Flickr, for så at downloade en mindre str til min egen pc. Jeg er ikke gode venner med adobe photoshop; den samme str billede bliver helt sløret. Gider ikke lige sætte mig ind i hvordan det funker, når nu Flickr gør det for mig istedet. Ulempen er at jeg for hurtigt overskrider min Flickr uploadingskapacitet....Ja, det er kort varme at tisse i bukserne.....

Det blev ikke til meget garnindkøb igår, for Olli-
konen havde taget en uautoriseret lukkedag. Lang næse til mig og laaang gåtur hjem. Jeg syntes altså det var for trist at køre bus frem og tilbage indenfor 15 minutter. Men sådan her ser modellen ud: en hyggetrøje til de kolde dage. Mange af mine uldtrøjer er >15 år gamle og er blevet en anelse filtrede af vask i hånden, så fornyelse er påskønnet. Olligarn havde noget merionuld ved navn Tundra i vinduet, det må jeg se nærmere på - når hun altså åbner igen.

Heller ingen garn til at strikke en slå-om-trøje blev det til. Durrow hvæsede lidt af mig, så jeg tog en hastig overspringshandling og startede på en str 1 år i løve merciseret. Hvis ham-vi-ikke-nævner slægter sin bror på, bliver han lyshåret og forhåbentlig ikke dådyrblond som sin søster - hendes temperament vil vi helst ikke kæmpe med i dublet! Jeg kan lige se sådan en lækker buttet 1-årig i hvide stumpebukser og den her trøje tumse rundt ude i haven og plukke hindbær....


Nu har jeg lige prøvet dels at uploade i de gamle poster og dels uploade et af ovenstående photos i en ny post - both failed. Det tyder på at jeg kun kan uploade photos een gang pr dag...det er ikke holdbart i længden.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ja, der kan da godt være lidt mumi-trold over out-fittet. Det må være en Mumi-Dolph....ingen Mumihale, ingen Dolphhoved....

Øv, man kan da ikke bare holde lukket, når nu du kommer for at købe garn, altså.

Håber at indlysende årsager snart holder dig lidt væk fra bloggeriet.

Og jo forresten - det er rigtigt husket med mine børn: dreng-pige-pige-dreng....

KH Tina

2:45 PM  
Blogger strikkeforsker said...

Kiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisbye!!!!!!!
Komplet med bukserne trukket op over kuglemaven :-))))

Til Jer andre: Linda, jeg og min 66 årig tidl ph.d. vejlederm m.fl. har alle haft fornøjelse af denne fransk og religionslærer i gymnasiet.

Surt show med Olli-garn og billeder

Ulla
p.s. Husk at læse "Le Petit Prince" for ham-der-ikke-skal-nævnes

8:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

Helt ærligt - man kan da ikke bare sådan holde lukket!! Jeg har godt nok også mange gange trykket næse fordi en biks havde lukket mandag, onsdag, formiddag eller hvad har vi....hurrra for internethandel...og farvekort...
Jeg kan i øvrigt anbefale Pixia som billedbehandlingsprogram - det er gratis (freeware) og enkelt at bruge.
Hmmm - gad vide om dådyrblond og heftigt temperament hænger sammen? I hvert fald er der også en af slagsen her på matriklen. Det sjove er at hun har alle facetter - lige fra ultra-sød og kælen til mega-sur og hidsig - og barometret kan skifte hurtigt...
KH Britt
...der også håber for dig at du snart ikke har tid til at blogge mere...

10:22 PM  

Post a Comment

<< Home