Friday, June 16, 2006

kejser Oskar på tronen!

Så lykkedes det endeligt! Han kom ud, men ikke uden problemer. Vi havde lavet grin med at tredie gang sad barnet nok på tværs. Og det gjorde han så. Stjernekigger, men det var nu ikke problemet, og han blev også drejet 1/4 omgang - til gengæld faldt pulsen drastisk da jeg pressede, så det endte med et akut kejsersnit. Han havde navlestrengen snoet om halsen, vejer 4600g og er 52 cm lang. Jeg er allerede oppe at gå omkring, dog føler jeg det som om jeg har lavet 4-500 mavebøjninger.

De store søskende græd behørigt og må hele tiden klappe og nusle ham. Nu må vi se hvordan hverdagen bliver, når jeg engang kommer hjem. Indtil videre er hans yndlingsbeskæftigelse at gnufle på mine bryster. man sover så godt når man hænger dér :o)

22 Comments:

Blogger Marianne Knorborg said...

Kære Linda og familie.
Hjerteligt tillykke med at det endeligt er overstået - og at der kom en dejlig Oskar ud af det!:-)
Men sikke da en historie den fødsel har været, hva'?
Jeg har været forbi bloggen MANGE gange for at se, om der da ikke lige skulle være sket noget!:-))
Nyd den nye verdensborger.
KH-Marianne

10:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

TILLYKKE, Oskar og din nye familie!!
Linda, velkommen i korsstingsklubben! :o) Jeg ser sådan på det, at så har man da medlemskort til begge "klubberne", inden Emils naturlige fødsel følte jeg mig nærmest udenfor, når andre kvinder fortalte fødselshistorier (som når mænd har deres soldaterhistorier).
Lad os så se ham en af dagen, da! :o)

10:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hej Linda,
Endelig! Rigtig hjertelig tillykke med ham. Glæder mig til at se et billede, når han engang slipper mælkecentralen.
Mange hilsener Lene Z.

10:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

Der var du jo !! Jeg har været inde og kigge et hav af gange i går og i dag.

Stort tillykke med ham - det har da vist været noget af en fødsel (er ikke sikker på, jeg behøver vide mere, ha-ha). Håber I har fået en god start, trods alt. Jeg glæder mig til at se billeder.

KH Tina

10:54 PM  
Blogger Susanne said...

Tillykke med jeres lille kejser !! Kh Susanne i Silkeborg

11:01 PM  
Blogger Fríða said...

wow, det var noget af en omgang I har fået der! og wow, sikke en stor dreng! hjertelig til lykke til jer alle, glæder mig til at se billeder af ham.
hilsen fra Island
Frida

11:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

Til lykke, Linda. Det var rart med nyt, vi anede jo, at prisen nok endelig havde bestemt sig for at blive født. k.h. Mette

11:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

Så kunne han være der :-)
Tillykke til jer alle!!
Storesøskende er en dejlig opfindelse..
Vores lillebror er stadig verdens 8. vidunder, hvis man spørger hans to ældre søskende, og det er nu hele 2 år siden de første gang kneb en tåre over, hvor fantastisk han er.
Glæden er bestemt ikke forsvundet - tværdigmod :-)

12:01 AM  
Blogger IF Stjernen said...

Kære Linda og co.

Tillykke med den unge mand!

Glæder mig til at se ham :-)

Knus Britta

12:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej Linda

Tillykke med Oskar. Anede jo nok at han var på vej, da der var helt stille et par dage.
Held og lykke fremover til jer alle.

KH Lise

3:18 AM  
Blogger Jeanette Hegaard Hansen said...

Så fik vi en ende på "gyseren". Puha du har haft en sej tur med ham Oskar.
Men nu er han ude - og det var det der var målet, ikk´.
Man siger jo altid at, man hurtigt glemmer hvor hårdt det var, når først det er overstået, såhhhh, om et par mdr. er du klar til at gøre det igen *S*
TILLYKKE.
Kh Jeanette H.

6:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kære Linda,
Kæmpe-stort tillykke med Oskar - og til dig!! Han er vist en filøjerlig fyr (sætter selv sit præg på hvornår og hvordan man skal ud...), der nok skal give jer en masse underholdning.
Glæder mig til at se ham!
Knus,
Britt

7:35 AM  
Blogger Helle Holst said...

Kære Linda & Co.
Et kæmpe stort tillykke til jer allesammen. Han sætter da godtnok selv dagsordenen den lille Oskar. Dejligt at det gik godt trods alt:o)

Kh. Helle

7:58 AM  
Blogger Vivian said...

jubiiii yeaaah! en 'lille' Oskar
:-)
Dejligt at høre at alle er ok nu - jeg husker ganske tydeligt dét med pulsfald og al muligt, man er jo et nervevrag!!

Glæder mig som en vild til at se vidunderet!!!

Stort tillykke til hele familien!

KH Vivian

8:10 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kære Linda.
Stort tillykke med jeres lille kejser. Glæder mig til at se og høre mere om ham.
Kh.
Marie-Louise

8:45 AM  
Blogger Pia said...

Kære Linda og familie,
Herfra skal også lyde et stort tillykke med Jeres "lille" dreng. Godt at det til sidst lykkedes ;-)))
og nyd nu din laaaaange barselsorlov...
KH PiaT-Køge

10:06 AM  
Blogger Lene Sophie said...

Hej Linda.

Rigtig hjertelig til lykke med familiens nye kejser Oskar.
Glæder mig også til at se billeder af ham.
KH Lene Sophie

11:13 AM  
Blogger strikkeforsker said...

TILLYKKE med kejseren :-)
Det var da nogle seriøse strabadser han har udsat dig for.... Glæder mig til at se billeder.

Ulla

12:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

KJÆRE LINDA !
Også tillykke fra Vigdis, som nettopp er hjemkommet fra Danmark, der jeg var syk nesten hele tiden ! Hygg deg nu med din deilige Oscar !
KH Vigdis

8:18 PM  
Blogger Sanne B. said...

ENDELIG!!!!!!

Kære Linda og familie,
STORT tillykkke med "lille" Oskar.
Glæder mig til de obligatoriske baby med træt mor-billeder.
Gi' ham lige en møsser fra mig.
knus
Sanne B.

11:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kære Linda og familie
Rigtig hjertelig tillykke med den "lille nus". Jeg glæder mig til at se billeder.
Kærlig hilsen
Annestuds

8:45 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kære Linde og familie,

Kæmpe stort tillykke med den lille ny verdensborger :o) Sikke en gyser det har været - men godt at det alligevel endte godt, på trods af kejsersnit og det hele...glæder mig til at se billeder af ham :o)

Knus
Randi i Vanløse

11:00 AM  

Post a Comment

<< Home